Om man använder rätt tång till rätt dubbel-crimps kan man inte försvaga nylonlina. Enkel-crimps får man vara lite mer aktsam. Visst funkar det att knyta men risken för fel minskar avsevärt med crimps. Många jag känner bruka använda en droppe superlim på knuten bara för att vara safe vilket du slipper med crimps. Speciellt om man sitter i en båt i nord Norge med stelfrusna fingrar. Helt klart en av mina bästa investeringar
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur tusan knyter man 1,6 mm mono tafs
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Heu Visa inläggOm man använder rätt tång till rätt dubbel-crimps kan man inte försvaga nylonlina. Enkel-crimps får man vara lite mer aktsam. Visst funkar det att knyta men risken för fel minskar avsevärt med crimps. Många jag känner bruka använda en droppe superlim på knuten bara för att vara safe vilket du slipper med crimps. Speciellt om man sitter i en båt i nord Norge med stelfrusna fingrar. Helt klart en av mina bästa investeringar
Även jag har en bättre kvalitetestång för crimps som jag har köpt från EL-GE när jag började åka på håkärringsfiske efter Norges kust.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inläggMed all respekt för din erfarenhet va nylonlina och knutar känner jag mig dock nödd och tvungen att fråga: Har du haft någon dålig erfarenhet med crimps?
Jag använder själv en hel del 1,2mm nylonlina med crimps till allehanda fiske och tycker att jag får både hållbara och läckra presentationer. Jag knyter utan vidare 2mm nylon men det ser klumpigare ut.
Inför en musky resa förra året började jag nörda ner mig i träsket med FC/nylon , crimps & verktyg .
Kör uteslutande med AFW/Hi-Seas grejer som verkar vara bland det bästa , då vet jag att allt är testat för att funka ihop , när du köper deras grejer då står det på crimpsen vilken lina den är gjord för & sätter man den i rätt spår på tången då kan man inte trycka för hårt & det blir alltid perfekt .
Nu litar jag på tafsarna till 110%
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiskespö - NorgeresaHar ett odelat Battle Cat V-twist för tungt vertikalfiske efter Mal i Sydeuropa. 2 meter och kastvikt...2 Foton
-
Kanal: Havsfiske - Utrustning
2025-01-22, 08:19 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av pehea, 2017-01-22, 21:42
|
7 svar
1 262 visningar
0 gillar