Spön och rullar??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spön och rullar???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spön och rullar???

Tänkte handla lite nya prylar inför nästa norge resa, men behöver lite hjälp...
    Har tittat lite på shimanos tekota 300 och torium 16, men saken är den att linkapaciteten står i lbs, skulle villa veta hur mycket typ 0.20 0.25 0.30 0.35 lina rullarna tar? ska även köpa 2 nya spön, prisklas 1000-1500, ett 20lbs, och ett runt 30lbs inte mindre.. FÖRSLAG??? hade ett kunnan spö med sist och det paja näst sista dagen, toppen gick + 3st ringar.... skit grejer..... hoppas på hjälp!

SKIT FISKE PÅ ER!

Ja, vad gäller spön så finns det ju lite att välja på. Har testat shimanos speedmaster 20lbs. det är för mjukt tycker jag. I o f s så jobbar hela spöet men det ser ut som man har lochnessodjuret på vid varje napp.

http://www.fiskedepan.se/catalog/pro...roducts_id=174 ett prisvärt alternativ. Tror inte du blir besviken.

Vill du sedan ha ett spö som lämpar sig väl för resan så har Olsonsfise waypoint 4 delat i divrse lbs styrkor för 595:- klart prisvärt http://www.olssonsfiske.se/scripts/p...htm%26sida%3D1

Sedan har jag sprungit på några rullar på ebay och de går inte av för hackor. men där får du leta själv. Avet eller Shimano Trinidad håller livet ut, men kostar därefter. Jag hade tur med mina auktioner...
    Har ett par ambisar som du kan få köpa loss. En 10000 i nyskick utan linspridare till rimligt pris om du är intresserad och en dito 9000 tvåväxlad. Den har några år på nacken, men den håller säkert för en Norgeresa.
    Den gamle och navet
    (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Ja, Ron Thompsons Kamikaze-serie är fin.

Ska själv köpa 5,5 fotaren på Sportfiskedepån imorgon.

Spöna är kanske lite mjuka för Norge? Har kännt på dem och vi talar inte om några kvastskaft...

Kolla hur som helst in dem! SIC-ringar, slimmade klingor, schysst rullfäste, "obrytbar" glasfibertopp för bättre nappregistrering...
      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2007-12-30, 23:10.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Fladen maxximus har kommit ut med nya spö röda är dom med nya ringar då det varit problem med ringarna på dom andra! riktigt fina spö prislappen ligger på 1500 kr men dom är riktigt nice har själv kollat på dom då jag med ska upp till norge och söröya 2008 så jag är med på jakt efter ett spö. när det gäller rullen så tycker jag att shimano tld 20 räcker gott och väl vettigt pris och slitstarka rullar det beror ju på hur mycket man använder rullen men är det under 2 veckor på ett år så räcker dom gott och väl jimmy på nordic sea angling har dom på sin hyrutrustning mycket bra rullar till ett vettigt pris!
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
        5 svar
        961 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg davidmartin  
        Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
        4 svar
        742 visningar
        0 gillar