1,00 - 1,20 mm nylonlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1,00 - 1,20 mm nylonlina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 1,00 - 1,20 mm nylonlina

Hej!
    Jag har letat efter 1,00-1,20 mm lina hos försäljarna på nätet, men inte hittat någon som säljer det. Jag har sett att Sölvkroken har sån lina i sitt sortiment, men jag har inte hittat någon återförsäljare som har denna lina hemma.
    Är det någon som har koll på var man kan köpa sådan lina?

Borde rimligtvis finnas hos många butiker som köper grejor av Wiggler, t.ex. Stroftlina och framförallt Mustadkrokar.

Annars kan dom säkert fixxa hem om du säger till lite innan.

Dom lev. i stora påsar så man slipper linminnet som blir om dem t.ex kommit på bulk vilket är ett stort plus.
    sigpic

Kommentera

Tackar för det snabba svaret Flodebanan.
      Jag ska till Norge i början av juli, så jag borde kunna beställa det i någon av butikerna runt om här. det är ju bra att de kommer i stora påsar då jag inte vill ha något linminne då jag ska använda linan som 1-2 meters tafs längst ner.

Kommentera

Här finns också vad du behöver - även här i storpåse - schysst kille med bra service - Rekommenderas!

Kommentera

Sportfiskegiganten har dom också...
          Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Liksom Sportfiskedepån.

Den jag köpt där är Platil. Någon som testat den och kan säga hur den står sig mot andra märken. Jag tycker att Platillinan är styv i förhållande till sin grovlek. Vill egentligen ha en mjukare lina.
            Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Anders (Team Lilla My) Visa inlägg
              Liksom Sportfiskedepån.

Den jag köpt där är Platil. Någon som testat den och kan säga hur den står sig mot andra märken. Jag tycker att Platillinan är styv i förhållande till sin grovlek. Vill egentligen ha en mjukare lina.
              Mindre risk för att linan kinkar sig om man har en mjukare? Eller är det gången på betet som blir bättre?
              En mjukare lina borde tvinna sig mer?
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Dels vill jag ha 0,80-1 mm lina till tafs ovanför pilken som är enkel att knyta. När man vrakfiskar så sätter man en massa och att knyta med styv lina är påfrestande.
                Sedan vill jag ha en 1,4 mm att knyta metetackel av. Det gör inget om den är mjukare för med den tjockleken är den ändå styv nog att inte trassla men enklare att knyta.
                Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Funderar på om det inte blir Olssons då de har bra pris på en Penn-rulle som jag är intresserad av.
                  Nu är det bara att inventera alla grejor jag har hemma så att det inte är nåt jag glömmer inför resan till Senja i juli

Kommentera

Ursprungligen postat av Anders (Team Lilla My) Visa inlägg
                    Dels vill jag ha 0,80-1 mm lina till tafs ovanför pilken som är enkel att knyta. När man vrakfiskar så sätter man en massa och att knyta med styv lina är påfrestande.
                    Sedan vill jag ha en 1,4 mm att knyta metetackel av. Det gör inget om den är mjukare för med den tjockleken är den ändå styv nog att inte trassla men enklare att knyta.
                    Har kört mycket med platil 0,80-0,90 och är nöjd med den, tycker den är lätt att knyta...För långamete o s v kör jag med wigglers 1,4 mm som jag använder duppelpipiga nylonlås till, har aldrig ens försökt knyta en så grov lina..
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                    4 svar
                    762 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dianereese  
                    Startad av Krisochpanik, 2025-05-14, 15:14
                    7 svar
                    555 visningar
                    0 gillar