Plattsfiskmete utrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plattsfiskmete utrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Plattistävling

Tjena Patrik!
    Jag är sugen som fan! Men tyvärr jobbar jag Lördag.. Söndagen kan jag dock om ni bara kör en dag!? Annars en jäkligt trevligt grej, Jag är absolut på vid liknande grejor!! Tyvärr missar jag Malmö torsktävling också.. Jobbar i restaurangbranschen så helgerna är svåra att komma loss..

Kommentera

Ursprungligen postat av tsunami Visa inlägg
      Tjena Patrik!
      Jag är sugen som fan! Men tyvärr jobbar jag Lördag.. Söndagen kan jag dock om ni bara kör en dag!? Annars en jäkligt trevligt grej, Jag är absolut på vid liknande grejor!! Tyvärr missar jag Malmö torsktävling också.. Jobbar i restaurangbranschen så helgerna är svåra att komma loss..
      Ok det var synd. Men det verkar lättare att få med folk en dag än hela helgen.
      Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av tsunami Visa inlägg
        Om ni är sugna på ett riktigt supervertikalspö så har varuhallen hobby i Ängelholm shimano blue rose spön till halva priset! helt sjukt grymma spön som väger absolut ingenting, de är till för speed jigging men de vekaste modellerna är klassade för upp tillca 150g och bör funka super för vertikalfiske efter plattisar! sen så har spöt även ryggrad för att bända upp riktigt stor fisk så även något att ha med på semestern! Bengt på varuhallen har fått hem en sändning specialprylar som inte finns i sverige så om ni vill något extra är det värt att kolla upp, köpte själv en stradic 10000 och ett shimano aspire 9 fot extra heavy som man kan bomba iväg 200g plus jiggar och annat gött med ska bli kul att testa lite spinnfiske i Norge som omväxling!
        Denna typ av spö tycker jag är helt optimalt med tanke på bredden av användningsområde. Klarar tunga vikter men är lite längre och därmed, i allmänhet, känsligare än ett jerkspö.
        Fiskar själv med 'Edge tpr trigger' sedan några år tillbaka som är 8,6ft med upp till 130g kastvikt och har blivit en klar favorit.
        Det är väldigt lätt och känsligt men med en kraftig ryggrad och används för både pillemete, lätt/medel pilkfiske, gös/gädda och klarar näst största dipsy divern vid trolling utan problem. -Allround utan att vara påkig om man vill begränsa sin utrustning (som jag).

Rekommenderas!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
        5 svar
        957 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg davidmartin  
        Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
        4 svar
        732 visningar
        0 gillar