vrakfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vrakfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

fick min 7000cl ida.. delade den direkt.. där var inga bakelitvikter på 4 pins centrifugalbromsen.. vad är poängen med att ta bort alla? var köper man nya smidigast? vev gavlen var fruktansvärt infettad.. allt med fjädrar, backspärr allt va fullpregat med fett..hela bromspaketet, kullager ja allt.. är det något som gäller för salta fiskar i östersjön eller den förra ägare hade fett mani?

smorde lagerna med tgs red label.. rätt eller fel? man vill väl inte ha yellow till havsfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Zelle Visa inlägg
      Lika bra o lägga ner allt vad Ambassadeur heter till havsfisket.

Kika på en Avet från USA istället. Billigare och framför allt mycket bättre!
      vad är det som gär att amborna inte håller? är det någon del som är för klen?

Kommentera

Jag tänker mer på vad man får för pengarna. En Avet MXL från USA är hemma för ungefär 1300:-.
        Hur bra Amba får du för dom pengarna? Släng på 700:- och du har en bulkspole med PowerPro flät.

Aveten håller många gånger om. Skulle aldrig få för mig att åka till Norge o fiska hälle med en Amba.
        Lika bra o köpa bra grejjer med en gång.

Kommentera

Grejen med tyngre havsfiske är ju att man använder så tunga beten, vid torsk- och hällefiske i Norge handlar det ofta om 300-500 g. Djuphavsfisket ännu mer. Jag skulle väl säga att det är det som kräver rejäla och stabila rullar, snarare än megafiskarna man hoppas på att få. Men om en Ambassadeur modell större skulle fixa den typen av fiske? Det har jag fakftiskt ingen aning om.

Kommentera

Ursprungligen postat av Zelle Visa inlägg
            Jag tänker mer på vad man får för pengarna. En Avet MXL från USA är hemma för ungefär 1300:-.
            Hur bra Amba får du för dom pengarna? Släng på 700:- och du har en bulkspole med PowerPro flät.

Aveten håller många gånger om. Skulle aldrig få för mig att åka till Norge o fiska hälle med en Amba.
            Lika bra o köpa bra grejjer med en gång.
            okey trodde mer det handlade om tex för klen broms eller för klent stativ eller något sånt..

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
              Grejen med tyngre havsfiske är ju att man använder så tunga beten, vid torsk- och hällefiske i Norge handlar det ofta om 300-500 g. Djuphavsfisket ännu mer. Jag skulle väl säga att det är det som kräver rejäla och stabila rullar, snarare än megafiskarna man hoppas på att få. Men om en Ambassadeur modell större skulle fixa den typen av fiske? Det har jag fakftiskt ingen aning om.
              fast å andra sidan en 5601 jb fixar 200-300 gram me långa kast utan problem.. så en 7000 borde ju klara 300-400 gram o stå o rycka upp och ner.. borde vara mer påfrästning på spöet.. dock snackar jag östersjö fiske nu.. kliver en 200+ kgs hälle på i norge är de ju förstås andra grejor..

Kommentera

Halvgråter när jag hör illa om Ambassadeur, men jag måste ju låta folk ha sina åsikter.
                Vore kul om någon bidrog i denna tråd, som har riktig erfarenhet av att en Ambassadeur svikit och berättar historien, det kan bli intressant läsning och i så fall lära oss andra vad vi ska passa oss för (vi som litar på ABU).

Detta kan bli en riktigt intressant tråd

Kommentera

ska köpa lina till den.. kommer fiska max 40 meters djup.. räcker det med en 120 meters flätline spole o rejält med nylon bottning.. eller ska jag satsa på 0.32 strike wiren på 275 meter med 10 meters markering??

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                    ska köpa lina till den.. kommer fiska max 40 meters djup.. räcker det med en 120 meters flätline spole o rejält med nylon bottning.. eller ska jag satsa på 0.32 strike wiren på 275 meter med 10 meters markering??

0,25 räcker gott! ör på 200m om du skulle ha otur att den skulle gå uppe vid ytan! Då har du inte många meter kvar annars.

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
                      0,25 räcker gott! ör på 200m om du skulle ha otur att den skulle gå uppe vid ytan! Då har du inte många meter kvar annars.
                      okey de va mest skulle beställa från nätet.. men hoppade över linan.. knallar ner ti fiskeaffären o spolar på istället.. beten.nu hade antingen vanliga 110-140 meters spolar eller strikewire colore men minsta va 0.32 va rädd de skulle va lite väl i överkant..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
                      5 svar
                      957 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg davidmartin  
                      Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                      4 svar
                      732 visningar
                      0 gillar