Hur är sutarfisket nu? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur är sutarfisket nu?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur är sutarfisket nu?

Är det någon som vet om Sutarna fortfarande är i stöten? Jag tänkte ta ett pass till helgen i så fall nämligen, men jag funderar på om det inte börjar bli lite för kallt i vattnet..

mvh

//micke

nedå det finns fortfarande chans till et gott sutar fiske men tiden är knapp hehe . bara att ut och försöka i de längsta

Kommentera

hoppet är det sista som överger en fiskare =)...Det viktigaste är att jag kommer ut i naturen och får lite rekreation. Visserligen ligger sjön vid motorvägen, men ändå

Kommentera

Vi fick sutare den första maj när tempen låg på 13 i vattnet så om det är den det hänger på så funkar det nog fortfarande.

Kommentera

Rasmus: Oki doki =)..Jag hoppas på det bästa =). Brukar inte fiska så mkt den här årstiden pga av studier och annat, men nu ska jag försöka klämma in ett pass innan vintern =)...Det återstår att se om det blir något resultat =)

Kommentera

elanen

Ramon Dekker, räkna inte med nåt race. Vindriktningen är superviktig just nu på hösten. Spelar ingen roll om du fiskar på rätt ställe. Om det kallaste vattnet är på sutarhaket är det så gott som kört. Kalla väst, nord eller ost brukar vara pest. Bäst är om du får en varm sydvind åt rätt håll i din vik. Men sen kan det ju vända och bli frånlandsida som gäller. Det är ju tempen på vattnet som avgör. Skulle nog satsa på abborre om jag var dig. Det är nu dom stora tas. MVH Gunnar J.

Kommentera

Polaren fick 9stycken i förrgår

Kommentera

gunnar jansson: Abborre är ingen favorit, det får bära eller brista =). Det viktigaste är att man kommer ut i naturen =). men jag skall ta dina funderingar om vind etc i beaktande när jag väljer plats =)..

Peter L: Ok, det låter lovande. Vet du något om vilka beten som användes etc?

mvh micke

Kommentera

tänk på att inte mäska för mycket nu när det är kallare i vattnet det är lätt att mätta fisken då. bättre att loosfeda något med majs,hampa och hackad mask. jag brukar blanda hampa och majs med någong doft smaktillsats t.ex malt anis pulver sen rör jag om tills det blir riktigt kletigt och gott så det blir en riktig smörja. sen brukar jag pula in det i en liten swimfeeder ca 10g . sen är det bara att fiska på. har funkat mycket bra för mig då det är lite kallare framförallt på våren!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ramon Dekker
                    gunnar jansson: Abborre är ingen favorit, det får bära eller brista =). Det viktigaste är att man kommer ut i naturen =). men jag skall ta dina funderingar om vind etc i beaktande när jag väljer plats =)..

Peter L: Ok, det låter lovande. Vet du något om vilka beten som användes etc?

mvh micke

han kör alltid med 3 eller 4st röda maggot på kroken.. mäskar med champion med blodpulver majs och hackadmask (samma som jag).

Sen är det bra att skicka ut mkt casters undertiden man fiskar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                    683 svar
                    50 378 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                    17 svar
                    1 859 visningar