fungerar Ron Thompson Vendetta Carp 2¾lbs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fungerar Ron Thompson Vendetta Carp 2¾lbs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av christian
    3st Shimano 6010 aero baitrunner säljes! Pris: 1300kr

Bra rullar till gäddmete? Bra pris?
    Perfekt till gäddmetet och priset beror på skicket, men det låter ju bra.
    Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

Klara ringarna på vendetta spöt flätlina?
      Någon som vet?

Kommentera

Okej jag kom på att jag kanske inte ska köpa de finaste spöna direkt... Så kör på vandetta spöna och shimano aero GT 6100 om de finns kvar o om skicket e okej... Men vandetta spöna klarar de flätlina? Kan man inte köra på 2½lbs istället för 2¾lbs eller det har inget med styvheten o göra? som sagt ny på detta. Kan man botten meta gädda med flät eller gör de inget att linan flyter? Hur långa e spöna och e de någon som har bilder eller vet var det finns på dem?

MVH

Kommentera

Ursprungligen postat av christian
          Okej jag kom på att jag kanske inte ska köpa de finaste spöna direkt... Så kör på vandetta spöna och shimano aero GT 6100 om de finns kvar o om skicket e okej... Men vandetta spöna klarar de flätlina? Kan man inte köra på 2½lbs istället för 2¾lbs eller det har inget med styvheten o göra? som sagt ny på detta. Kan man botten meta gädda med flät eller gör de inget att linan flyter? Hur långa e spöna och e de någon som har bilder eller vet var det finns på dem?

MVH
          Tvivlar på att dom klarar flätlina. Som minst ska du 2.75 lbs spön om du ska fiska gädda, går du lägre kan du kasta av spöt. När det gäller bottenmete och flätlina så funkar detta, jag kör med PP 0.28 mm på mina bottenmetesspön.
          Spöna är 12" (3.60m) långa.
          Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

Ursprungligen postat av GuTe
            Tvivlar på att dom klarar flätlina. Som minst ska du 2.75 lbs spön om du ska fiska gädda, går du lägre kan du kasta av spöt. När det gäller bottenmete och flätlina så funkar detta, jag kör med PP 0.28 mm på mina bottenmetesspön.
            Bror min har samma spön, fast feedeversionen, och dom klarar flätlina lika bra som alla andra RT spön. Visst, det låter lite och så men jag har aldrig märkt att ringarna skadas, låter tycker jag det gör i alla ringar..

Kommentera

Jag har Vendetta och dom fuungerar bra men det är inte mycket känsla i dom så jag ska köpa nya spön
              Fiske är en livstill och mete är en religion

Kommentera

Ursprungligen postat av GuTe
                Det beror helt på vilken aktion spöet har, fick mitt PB på ett silstar 2,25lb spö. Fungerade perfekt att kasta makrillen och 60g sänke, 50 meter. Men håller nog med att skall det ändast användas för gäddfiske/karp så kommer ett 2,75-3,0lb bli ypperligt.

Kommentera

Jag kan rekomendera att du inte köper detta spö jag hade sjävl tänkt att köpa detta såö eftersom det var billigt men jag frågade personalen på berras och inte ens dom kunde rekomendera spöt

men jag kan rekomendera spöt shimano catana specimen carp 3lb som
                  www.sportfiskecenter.se säljer ut för 399kr st ord 999kr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                  697 svar
                  51 418 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg efc__