Fruktmäsk... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fruktmäsk...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Pröva att köra med annanas spadet för att fukta ditt mäsk, sen kan du käka annanasen själv eller varför inte testa att ha den som bete. Det värsta som kan hända är att man bommar så jag tycker du skall testa allt vad fantasin tillåter, det är tråkigt om man fastnar i ett mönster och alla kör med samma grejjer. Hoppas du skriver om testet när det är utfört

Kommentera

Ursprungligen postat av Andersson1
      Ibland är det bra med ett skl. matigt mäsk, när temp i vatten osv. gör att fisken man är ute efter har väldigt bra aptit (äter mycket och väldigt ofta).

Med tanke på vattentemp för tillf. och att du ska fiska sarv så vet jag inte om jag kan rekomendera dig att slänga ut burkar med krossad annanas, får du in några sarvar på din mäskplats så äter dom helt säkert sig mätta på mindre än en liten burk.

Men som tidigare har skrivit anv. dig av en mäskbas (ströbröd, polenta, PV1 och hampfrömjöl) sen kan du tillsätta vissa dofter men utan något för fisken att äta, när fisken går in på mäskplatsen och börjar stimma runt så finns det bara betet på din krok som är ätbart resten kommer bara damma runt och få fisken ännu mera sugen på något att äta.

Lycka till....
      Jag håller helt med, varför köra med frukbitar för att få lukt när det finns färdiga produkter för sådant? Visst på sommarn kan man hälla i rätt bra med partikelbeten, men jag brukar hellre ligga i underkanten än övermäskat. Sen om det gäller förmäskning är det ju tillåtet att börja med mycket parikel för att desto närmare fiskedagen man kommer gå mot, tillslut bara en grundmäskblandning utan partikelbeten.

Ett tips är att om du skall fiska på något för fisken väldigt onaturligt bete t.ex. annanas, mäska ganska rikligt och ofta innan för att fisken skall kunna lära sig äta och tycka om just ditt specialbete!

Men pröva på, skulle meta Abborre med kräfta med fick oförväntat en kilosfärna
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av krille k 2
        Då är det väl samma problem när man använder tillexempel hampa,majs eller maggots i mäsket?
        Men nu på hösten fiskar man med mald hampa, mycket få partikelbeten i mäsket(till skillnad från sommaren). För du fiskar väl inte med 2 burkar majs i mäsket denna Årstid? Ett smakmedel är även mycket lättare att handskas med, och betydligt lättare att få bra fördelat i mäskblandningen. Visst kan du väl torka och mala eller dy.l. men då är man nästan där igen. Så varför krångla när det finns färdigförpackade noga testade smakpåsar i äffärn?
        sigpic

Kommentera

Varför krångla..?
          jo därför att krångla e kul...
          ja menar om man nu ska låta bli att prova nytt så kan man väl lika gärna lämna fiskeglädjen hemma...
          Eller flodebanan du kanske kan rätta mig...

Kommentera

Ursprungligen postat av Brax_Max
            Varför krångla..?
            jo därför att krångla e kul...
            ja menar om man nu ska låta bli att prova nytt så kan man väl lika gärna lämna fiskeglädjen hemma...
            Eller flodebanan du kanske kan rätta mig...
            Jag tar hellre en beprövad påse hemma i mäskförrådet, utan att krångla än åker till äffärn, för att sedan finfördela m.m.

Mindre krångel->mera fiske=större chans till en stor!

Men visst är det kul att krångla, men krånglar gör jag bara då jag inte är nöjd med något. DD;s dipper och Boosters har fungerat suveränt Som krokbete"attraktor".. Fär krokbeten tycker jag känns mera värt att mixtra med än mäsket, det är ju ändå tillslut krokbeten som jag sugas in i fiskens mun.

Visst tävlingmetar du har säkert vissa mäskblandningar en viss betydelse. Men annars brukar jag köpa en typ några olika färdigblandningar, kolla vilken som är bäst och sedan köra den och koncentreara mig mera på Utrustning, tackel och krokbetet. Mäsket är ju inte det viktigaste direkt. En blandning som heter BraxenPanka eller Bream som säljs inom Sverige eller internationellt måste ju fungera så den lockar iaf, eller?
            sigpic

Kommentera

Flodebanan: Ibland kan det se ut så här
              Mer krångel-mindre fiske=Riktigt stor fisk...=)
              Nej du har ju rätt på ett sätt men jag tycker att man ska prova riktigt mycket tills man hittar rätt du har ju tydligen fastnat för DD;s produkter jag däremot är fortfarande i testfasen...=)

Kommentera

Ursprungligen postat av Brax_Max
                Flodebanan: Ibland kan det se ut så här
                Mer krångel-mindre fiske=Riktigt stor fisk...=)
                Nej du har ju rätt på ett sätt men jag tycker att man ska prova riktigt mycket tills man hittar rätt du har ju tydligen fastnat för DD;s produkter jag däremot är fortfarande i testfasen...=)
                Jomenvesst, klart man skall pröva, haru prövat DD;s Flodebanan(Creambanana) dipp? Mitt lokala braxenbestånd slukade den direkt! Aldrig haft så bra Braxenfiske. Prövade med Skjovdjordebaer(Jordgubbe?) med, fungerade ok, men inte lika bra som innan nämnda. Sen gjorde jag ett testa med Creambanana&Hemp 15mm Bolies och fick då faktiskt satningens största, ingen jätte, men stor för just det vattnet. Sånt är kul, när man får utdelning på en "idiotprövning"
                sigpic

Kommentera

Självklart e det roligt med lyckade tester...
                  Nej jag har inte provat DD;s produkter ännu men det ska nog göras såsmåningom...

Kommentera

Skitkul att läsa om det här!Tycker personligen att det är skitkul att exprimentera med allt möjligt när det gäller fiske!Tex körde jag fiskmat i form av små flan i mäsket som var grymt på mört och brax!Som sakt att testa något nytt som ger utdelning är skitskoj!
                    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
                      Skitkul att läsa om det här!Tycker personligen att det är skitkul att exprimentera med allt möjligt när det gäller fiske!Tex körde jag fiskmat i form av små flan i mäsket som var grymt på mört och brax!Som sakt att testa något nytt som ger utdelning är skitskoj!
                      LIte dyrt msäket helt plötsligt blev då, hälla i en bruk för 50-80kr.??
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                      656 svar
                      49 491 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg efc__
                      av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                      17 svar
                      1 819 visningar