Nu är jag ny på mete så va snäll 
När jag var mindre och var iväg och fiskade stötte jag på en gubbe som metade han hade någon slags ställning som han hade riggat upp 3 spön på och bottenmetade minsta lilla firre som var på betet började hållaren att pipa och visa vilket spö det var.
Nu när man är lite äldre och har lite större plånbok så skulle jag vilja ha en sådan problemet ligger bara att jag inte kan hitta en sådan varken i butikerna nära mig eller på nätet, kanske letar fel då jag inte kan (om det finns) det korrekta namnet på en sådan
Nån som vet?
Och sen en liten extra grej som sagt är ny på metet och är ganska trött på att meta gädda nu, någon som vet nått annat kul met fiske och hur det går till? Är ganska flexibel med att åka runt till både olika sjöar åar och kust.
Tack

När jag var mindre och var iväg och fiskade stötte jag på en gubbe som metade han hade någon slags ställning som han hade riggat upp 3 spön på och bottenmetade minsta lilla firre som var på betet började hållaren att pipa och visa vilket spö det var.
Nu när man är lite äldre och har lite större plånbok så skulle jag vilja ha en sådan problemet ligger bara att jag inte kan hitta en sådan varken i butikerna nära mig eller på nätet, kanske letar fel då jag inte kan (om det finns) det korrekta namnet på en sådan
Nån som vet?Och sen en liten extra grej som sagt är ny på metet och är ganska trött på att meta gädda nu, någon som vet nått annat kul met fiske och hur det går till? Är ganska flexibel med att åka runt till både olika sjöar åar och kust.
Tack

Kommentera