Bra alternativ till mask/maggot? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra alternativ till mask/maggot?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra alternativ till mask/maggot?

Hej!

Jag gillar att meta men bor mitt i stan så blir ganska svårt att hitta mask. Extra kylskåp till maggot har jag heller inte. Vad finns det för alternativ? Jag vill ha betesfisk som jag kan meta upp gös/gädda med.

Jag har 2grader i kylskåpet, hur länge skulle maggots klara sig i det? Vad kostar maggots?

Men hur som helst, bra alternativ som jag kan förvara i kylskåp/frys? Budgeten är ju itne så jätte stor då jag är student.

Maggots i originalburken klarar sig utan problem i 2 veckor i kylen. Hade ställt liknande fråga nyligen, fick flera bra svar: http://www.fiskesnack.com/forum/show...n-fisketurerna

Annars kan du ju prova PowerBait (eller Gulp) maggots och olika maskar såsom blodmask. De håller i en evighet så länge du inte glömmer ha locket stängt. Ska tydligen fungera rätt bra även om "äkta vara" alltid kommer vara bättre.
    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Ursprungligen postat av jiggmete Visa inlägg
      Hej!

Jag gillar att meta men bor mitt i stan så blir ganska svårt att hitta mask. Extra kylskåp till maggot har jag heller inte. Vad finns det för alternativ? Jag vill ha betesfisk som jag kan meta upp gös/gädda med.

Jag har 2grader i kylskåpet, hur länge skulle maggots klara sig i det? Vad kostar maggots?

Men hur som helst, bra alternativ som jag kan förvara i kylskåp/frys? Budgeten är ju itne så jätte stor då jag är student.
      2grader är utmärkt för maggots, då håller de sig i flera veckor(månader i vissa fall)

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
        2grader är utmärkt för maggots, då håller de sig i flera veckor(månader i vissa fall)