En kompis till mig brukar vara i Polen, och dom hade i en fiskeaffär nått luktmedel till sutare med vaniljsmak. Stämmer det att sutare gillar vaniljsmak eller lukt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sutare
Collapse
X
-
jag har bara fiskat sutare i ca 1år så jag är inte någon riktigt expert menUrsprungligen postat av HarrEn kompis till mig brukar vara i Polen, och dom hade i en fiskeaffär nått luktmedel till sutare med vaniljsmak. Stämmer det att sutare gillar vaniljsmak eller lukt?
jag skulle säga att Sutare älskar vanilj
jag fiskade me 2 spön med lika dana riggar. På ena spöet hade jag majs med vanilj smak och andra vanlig majs och mask. Resultatet blev 3 sutare på spöet me majs me vaniljsmak, men bara 1 på majs/mask...MEN! den Största sutaren högg på majs/mask. Kan vaniljmas locka dom mindre sutarna medans dom större te x gillar mer "narturligt" käk? vad tror ni??
// Mvh gurrabf
-
"Krebsdyrfeeder foder, samt KrebsdyrJuice er rigtigt hot til sudere.Ursprungligen postat av HarrEn kompis till mig brukar vara i Polen, och dom hade i en fiskeaffär nått luktmedel till sutare med vaniljsmak. Stämmer det att sutare gillar vaniljsmak eller lukt?
Brug 16mm Krebsdyr popups fisket over fodret.
Krebsdyr pulverdip, er uhyggeligt effektiv til sudere og karusser – coat dine krogang, af flere omgange, gerne 1-2 dage før du skal fiske!!
Flødebanan, samt Ahorn spray’s er rigtigt gode til suder og karusser, men også ”sød mandel” har stået for nogle heftige fangster.
Håber det var en hjælp!" Mads Grosell
Om det nu kan vara till någon hjälp.sigpic
Kommentera
-
testa
Ursprungligen postat av HarrEn kompis till mig brukar vara i Polen, och dom hade i en fiskeaffär nått luktmedel till sutare med vaniljsmak. Stämmer det att sutare gillar vaniljsmak eller lukt?
vanilj är ofta bra ....men även en av mörtens favoriter, testa dig fram till vilket som funkar bäst i just ditt vatten!! (en cool sak som jag har testat e blodpuddings kulor...funka skitbra)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
670 svar
50 010 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av efc__
2026-06-13, 13:39
|
||
|
Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
|
17 svar
1 843 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av JontaK
2025-10-21, 19:26
|
||
|
Startad av efc__, 2025-07-14, 23:52
|
22 svar
466 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av efc__
2025-07-22, 16:26
|
||
|
Startad av Donkeykong, 2026-05-30, 11:52
|
3 svar
227 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Donkeykong
2026-06-05, 22:11
|
och det mesta annat för den delen... Säg nåt "metebete" som man inte kan fånga sutare på? Kryddig korv är kalasbete, sockermajs, mask & maggots, räka, mussla, bröd, både "sötebullar"&"äckelbullar".... De äter allt

Kommentera