Gäddmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av stigson
    är man riktigt lat och orkar inte ändra djup så får man skylla sig själv för då blir du inte en bättre fiskare heller om du inte provar dig fram. det är bara fiska och fiska så har du en hel del erfarenhet sedan. men som sakt prova dig fram så ska du se på grejer
    nejrå, visst använder jag variation som hjälpmedel för att lära mig hur jag ska fiska, undrar bara om du har några allmänna tips om ungefär vart det brukar vara bra att lägga flötet? :P om du orkar och har tid dvs.

Kommentera

Ursprungligen postat av Borrul
      nejrå, visst använder jag variation som hjälpmedel för att lära mig hur jag ska fiska, undrar bara om du har några allmänna tips om ungefär vart det brukar vara bra att lägga flötet? :P om du orkar och har tid dvs.
      Ang. djup...Testa lite olika. Skall du ha dom riktigt stora sommargäddorna skall du fiska pelagiskt, med det menar man att man metar ganska ytnära över stora djup.

Vill du ha lite mindre sommargädda, satsa på vasskanten

Testa hela tiden nya platser, nya djup. Efter många pass kommer du sedan att lära känna ditt vatten och bli bättre och bättre på det.

Köp dig en riktig påk, dagen det är något lite större som plockar tag i din betesfisk måste du kunna göra ett stenhårt mothugg för att inte missa den.

Hoppas det var lite hjälp på vägen..
      Lycka till!
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Ang. djup...Testa lite olika. Skall du ha dom riktigt stora sommargäddorna skall du fiska pelagiskt, med det menar man att man metar ganska ytnära över stora djup.

Vill du ha lite mindre sommargädda, satsa på vasskanten

Testa hela tiden nya platser, nya djup. Efter många pass kommer du sedan att lära känna ditt vatten och bli bättre och bättre på det.

Köp dig en riktig påk, dagen det är något lite större som plockar tag i din betesfisk måste du kunna göra ett stenhårt mothugg för att inte missa den.

Hoppas det var lite hjälp på vägen..
        Lycka till!
        inte för att jag vet om det var menat till mig eller skaparen av tråden men jag tar väll åt mig av det
        och du säger att man ska meta pelagiskt, ganska nära ytan vid stora djup, kan du förklara? låter som konstigt att gäddorna går upp och tar betet, speciellt när det vilar över ett djup? gädda = bottenstrykare?

vid vasskanterna osv, ska man ha betet precis ovanför bottnen då eller?

annars är det väll vanliga heta sommarställen som gäller..

Kommentera

jaa

Ursprungligen postat av Borrul
          inte för att jag vet om det var menat till mig eller skaparen av tråden men jag tar väll åt mig av det
          och du säger att man ska meta pelagiskt, ganska nära ytan vid stora djup, kan du förklara? låter som konstigt att gäddorna går upp och tar betet, speciellt när det vilar över ett djup? gädda = bottenstrykare?

vid vasskanterna osv, ska man ha betet precis ovanför bottnen då eller?

annars är det väll vanliga heta sommarställen som gäller..
          Undrar samma sak ,

Vad menas med "påk" ? , hmpf,..

Kommentera

Ursprungligen postat av Adde
            Undrar samma sak ,

Vad menas med "påk" ? , hmpf,..
            påk = pinne = (nästan)spö

Kommentera

jag har provat att ha betet på en meter djup där det har varit 7 meter och det har gått bra... men jag försöker att lägga betet aldeles vi djupbranterna
              Senast ändrad av stigson; 2005-06-02, 22:34.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
              687 svar
              51 038 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg efc__
              av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
              17 svar
              1 881 visningar