Flötestrolling! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flötestrolling!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Flötestrolling!

    Finns det någon här som kan ge goda råd om flötestrolling och då tänker jag hur man ska tackla osv.
    Senast ändrad av Angan; 2013-11-17, 15:47.
    Besök gärna min youtube kanal
    www.angsmo.com

  • #2
    Här på sidan finns dt en artikel om flötestrolling.

    Kolla på den och se om den är till någon hjälp.
    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.


    Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

    Kommentera


    • #3
      På engelska heter metoden "long trotting" eller kort och gott "trotting". Kolla på Google.

      Det finns många sätt att fördela blyna på linan. Detta hoppar jag över. Det finns scheman på detta. Finns i någon av trådarna om centrepinrullar. Sök på "centrepin".

      Nedan några förslag på flöten m.m.

      I sakta/svag ström: stickfloat eller chubber. (Straight waggler kan funka). Om du fiskar med stora beten som t.ex. räka kan du i svag ström använda flötestyperna nedan istället.

      I medel- och hård ström: avon- eller bologneseflöte.

      Om du vill få ner betet snabbt mot botten (och det vill man oftast) har du precis alla blyn 20-30 cm ovanför kroken.

      Vid trotting ska flötet helst vara i fast montage och inte glidande. Detta för bättre nappindikation. Därför är traditionell trotting svår i djupa åar om man inte har ett långt spö.
      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-11-17, 15:36.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

      Kommentera


      • #4
        Blir inte riktigt klok på vad du vill ut och göra när jag läser frågan. Vill du trotta (med flöte i strömvatten) eller flötestrolla (efter båt)?

        Kommentera


        • #5
          Jaha, nu blev det ändrat från flötestrotting till flötestrolling!
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

          Kommentera


          • #6
            haha
            Besök gärna min youtube kanal
            www.angsmo.com

            Kommentera


            • #7
              Då kan du ju även trotting nu!
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
              670 svar
              50 038 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg efc__
              av efc__
               
              Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
              17 svar
              1 843 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg JontaK
              av JontaK
               
              Startad av efc__, 2025-07-14, 23:52
              22 svar
              470 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg efc__
              av efc__
               
              Startad av Donkeykong, 2026-05-30, 11:52
              3 svar
              233 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Donkeykong  
              Arbetar...
              X