Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hoja
    replied
    Försöker mig på att komma igång med metet igen och då främst i strömmande vatten (en slätt å). Kört ett par pass efter olika arter och blivit blandade resultat. Bomtur när det kom till både gädda och abborre, men fick en bonusfisk när jag bottenmetade abborre i form av en havsöring.

Tagit en hel del mört däremot.

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Prövade en å som jag inte testat innan idag. Tyvärr var vindarna rätt starka så inte de bästa förutsättningarna. Gav upp efter två timmar som endast resulterat i ett försiktigt pet på betet. Nya tag under påsken!

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Blir nog kävlinge på fredag eller lördag. Prövar då den centrala delen

Lämna en kommentar:

• esox88
    replied
    Sj förbannade man alla kilosbraxar som ryckte o slet i prylarna igår. Dock en rolig bifångst. Gös på ca 1,5kg som tog en räka på en krok i storlek 6. Han knäppa ett par bilder innan han fick simma igen. Tyvär va de på polarens spö den högg..

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Blev lite braxenfiske igår. Ett par små braxar för min del och en sarv på 550 gram. Kändes skönt att stå där med en braxen på 500-600 gram efter en höst och vinter utan fisk.

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    No comments!

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Nja blir något annat. Fisket och resultat låter jag bli kommentera. Kanske Sir Fish Alot vill uttala sig.

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Ursprungligen postat av Zolwikus Visa inlägg
    Nästa pass inplanerad på lördag.
    Gött! Nytt försök på id/abborre?

Jag ska se om elritsan vaknat till liv i helgen. Strålande solsken och värme gör gott. Annars är förhoppningen att testa sik.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Nästa pass inplanerad på lördag.

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Ja det verkar inte helt lätt att lura siken. Har också hört att våren ska vara en fin tid för sikmete så det kommer fler chanser. Sedan så kan siken tas under natten på sommaren har jag förstått. I alla fall här i Göteborg där den går ute i skärgården.

Ger mig f*n på att jag ska ta en i år så jag kan bocka av den från artlistan. Tänker nog också prova med mäsk men får se om jag gör eget eller tar med krillkung.

Finns för övrigt en kort rapportering från helgens Värmlandstripp på bloggen för den som är intresserad.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
656 svar
49 430 visningar
1 gilla
Senaste inlägg efc__
av efc__