Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tintin_jkpg
    replied
    Tycker också att det är riktigt roligt att tråden är så levande!
    Tänk om mete kunde lyftas fram som gäddfisket gjorde för många år sedan och bli den nya innegrejen hos sportfiskarna i framtiden
    Man kan ju alltid drömma om att det någon gång blir lika stort här som det är i England.

Lämna en kommentar:

• Bergman
    replied
    Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inlägg
    Hoppas det blir av nu då. Jag smider som bäst planer för helgen. Ursprungsplanen är att vi reser till svärföräldrarna i Värmland till helgen och då blir det kvällsmete en av kvällarna samt att jag ska speja efter bergsimpa i bäckar. Plan B blir att vi stannar kvar i Götet och då siktar jag på att testa ett nytt pass efter siken här med. Kanske även ett feeder-pass om det vill sig väl.
    Kul med fler som försöker sig på siken! Tänkte du köra med feeder just för siken eller var den avsedd till andra arter? Jag lurar lite på att testa lite med feeder om vi nu kommer i väg till helgen. Har dock läst lite olika info om att använda feeder till sik iom att en del säger att sikarna lätt blir "mätta" och att man därför skall mäska sparsamt.

För övrigt härligt med fart i denna tråd!
    Håller med! Dunderkul!

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    För övrigt härligt med fart i denna tråd!

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
    Go for it!

Tyvärr fick jag inte tag i någon som ville joina i helgen som var så det blir nya försök nu till helgen. Är så sjukt sugen på att testa på sikmetet igen
    Hoppas det blir av nu då. Jag smider som bäst planer för helgen. Ursprungsplanen är att vi reser till svärföräldrarna i Värmland till helgen och då blir det kvällsmete en av kvällarna samt att jag ska speja efter bergsimpa i bäckar. Plan B blir att vi stannar kvar i Götet och då siktar jag på att testa ett nytt pass efter siken här med. Kanske även ett feeder-pass om det vill sig väl.

Lämna en kommentar:

• Bergman
    replied
    Jag tänkte prova lite bottenmete i havet idag och se om det är något liv.
    Go for it!

Tyvärr fick jag inte tag i någon som ville joina i helgen som var så det blir nya försök nu till helgen. Är så sjukt sugen på att testa på sikmetet igen

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Jag tänkte prova lite bottenmete i havet idag och se om det är något liv.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Nästa planerad tur: Söndag. Abborre samt ID står på schemat. De lär vara igång i ån i detta skede!

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Vädret ska bli suveränt i helgen och jag är helt uppbokad med annat.

Men däremot tänkte jag unna mig ett kvällsmete nästa vecka efter braxen och sutare i en av två sjöar (funderar fortfarande vilken jag ska satsa på). Tror kanske att det kan vara lite tidigt för sutare men prövar man inte får man inga svar.

Lämna en kommentar:

• Bergman
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Skall bli fint väder nästa helg 10-12 plusgrader 3-4m/s soligt med enstaka moln
    Sketfiske på dig
    Klurar på en tur utåt Gålö eller Muskö men vindarna ska enligt prognosen bli NV vilket inte är helt optimalt på de ställena jag tänker på. Vore sååå nice med en tur. Ingen annan som är sugen på gemensamt slömete i Stockholms södra skärgård?

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
    Med lite tur och hyfsat väder så blir det en halvdagstur sikmete nästa helg. Så håll tummarna för att jag kan komma iväg, sjukt länge sedan nu... om nån är sugen att haka på så är det bara hojta till
    Skall bli fint väder nästa helg 10-12 plusgrader 3-4m/s soligt med enstaka moln
    Sketfiske på dig

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
656 svar
49 147 visningar
1 gilla
Senaste inlägg efc__