Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Zolwikus
    replied
    Prövat så här ett tag.
    Jag gillar dina bilder skarpt på instagram! får en att längta till vårfisket. Sen ett plus för Oppigård också!

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Jag gillar skärpan på mäsket i förhållande till den suddiga bakgrunden.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Gött!. Inte blivit mycket fiske och framför allt mete under hösten därav utebliven rapportering på bloggen men jag kände att det var att få till en roligare och fräschare design, inte mitt verk utan färdiga mallar med lite ändringar i deras design verktyg. Är det bättre nu , eller för mycket?

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Trevligt Arek. Jag följer dig sedan några sekunder tillbaka.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Någon som är aktiv inom sociala medier ( tänker först och främst instagram ) ?. Jag har skapat ett instagram konto där jag tänkt att bara lägga upp bilder från mina fisken och allt runt kring det.

@aspecimenstory
    Heter jag på instagram.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Då går man även in i larmfiske träsket. Blev 2 specimen spö med en rulle till en början med och larm och hangers. Lär väl uppgradera för att ha med 2 tacklade spön framåt när man väl kommit i det. Tanken är att jag ska ha med ett tacklat larm spö och 1 feeder spö med mig till mitt specimen fiske i vår och sommar. Känns som ett lagom bra upplägg i o med att man står utan körkort idag. Men när man väl nått det målet lär man kanske hamna i karpträsket eftersom möjligheterna för transport blir större , vem vet.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Click image for larger version

Name:	15417092_1877330905829294_1096582573_n.jpg
Views:	1
Size:	33,5 KB
ID:	1783334 Click image for larger version

Name:	15424523_1877330895829295_2022305639_n.jpg
Size:	32,5 KB
ID:	1783335

Lyckades fixa en hörna för mina fiske grejer. Saknas en tavla med arter så är det okej sen därefter!. Bättre än att ha grejerna på balkongen.
    Senast ändrad av Zolwikus; 2017-01-29, 21:20.

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Jag sviker och kör lite abborrspinn till helgen i Malmö kanal.
    Annars är det ju läge för gäddmete och abborrmete efter lite större fisk.

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Blir det något mete för er? Jag körde ett pass igår kväll, rapport finns i bloggen. Tyvärr inga nya arter. Dock kommer det bli mycket spännande att nattmeta på samma plats i sommar. Jag har sett tånglake/tejstefisk där.

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Ja, då var pillemeteturen (efter främst rödspätta) med Rååbåtarna avklarad. Öresund bjuder på många typer av intressant fiske.

Inte illa alls. Blev några riktigt fina matfiskar. Trots att jag är ny på detta fiske så fiskade jag inte sämre än någon annan.

Name:	IMG_1299.jpg
Size:	1,04 MB
ID:	1783185

Jag använde ett VJ-spö (1,95 cm långt) med en maximal kastvikt på 56 gram och det funkade utmärkt trots att tyngsta pilken för dagen, p.g.a. hård ström, vägde 150 gram.

Name:	IMG_1301.JPG
Size:	837,2 KB
ID:	1783192

VJ-spön har, som jag ser det, perfekta egenskaper till detta fiske - känslig topp men en rejäl ryggrad. Så det blir inget inköp av pillemetespö för min del men jag måste förlänga bakhandtaget med 20-25 cm.

Jag fick också tillfälle att prova på ett för mig helt nytt bete - hästräka. Fiskedepån i Helsingborg säljer dessa beten som under dagen visade sig fiska precis lika bra som borstmask. Värt att nämna är att jag även provade fiska med vanlig kokt räka och ingen rödspätta ville ha den.

Name:	Hästräkan regerar.jpg
Size:	982,4 KB
ID:	1783189

Jag fick också lära mig att det är värt att ha glaspärlor på sina tackel de dagarna strömmen är stark. Peter Kristianssons tackel är ett bra exempel på hur det kan se ut.

Name:	IMG_1302.JPG
Size:	454,1 KB
ID:	1783193

Sist men inte minst är ju sällskapet på båten viktigt och det är ju aldrig helt fel att åka ut med mer meriterade havsmetare och insupa lite tips och tricks.

Name:	IMG_1303.JPG
Size:	860,1 KB
ID:	1783194
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2016-11-06, 16:24. Anledning: Lite mer info

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
656 svar
49 183 visningar
1 gilla
Senaste inlägg efc__
av efc__