Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elgstrand
    replied
    Click image for larger version

Name:	DSC_1882.jpg
Views:	1
Size:	1,03 MB
ID:	1783096

Det blev en skön dag vid vattnet. 3st färnor blev det, inga jättar men trevligt att det gick att lura dom och starka var dom.

Mvh

Lämna en kommentar:

• Elgstrand
    replied
    Ja inte är det lätt detta med fiske, men kul! Alla vatten är ju olika. Klart du ska ta och åka hit till våren, trevligt vatten och miljö att fiska i. Skitfiske!

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Intressant Elgstrand. Med tanke på var du bor så antar jag att det är Svartån som du utgår från . Synd att det är så pass långt dit. Tänker nog testa den till våren. Jag vet inte om jag vågar satsa på mask eller maggot som bete då platsen jag ska utgå från frekventeras av abborre, mört och benlöja.

Önskar dig ett sketfeske!

Lämna en kommentar:

• Elgstrand
    replied
    Tjenare, med risk för att göra bort mig ska jag med min ringa erfarenhet försöka mig på att svara. Färna går att fånga hela året oftast. Jag försöker söka dem i mer lungt strömmande partier under kalla delen av året. Man bör även gå ner i betesstorlek, maggott kan fungera bra. Flötmetet har fungerat bra för min del men vad jag förstår ska bottenmete kanske vara effektivare om man hittar fisken? Vore jättekul att höra andras erfarenheter ang detta fiske. Kommer göra ett försök i helgen, vi får se vad det blir. Hadet gott!

Mvh.

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Arek, glöm inte att uppdatera din blogg!

Vad säger ni som har mer erfarenhet av färna? Är det för sent för att rikta fisket mot dem?

Lämna en kommentar:

• Abramis Brama
    replied
    Haha det låter onekligen som en intressant dag ni haft. Jag ska ut och spana lite imorgon och eventuellt blir det fiske på kvällen om förutsättningarna tillåter.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Vi får inte glömma att Artur inte blev fisklös idag! en mört kom upp i sista stund. Ge aldrig upp!. Nästa gång tar vi de! .

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Jag kan tillägga att det blåste en del, avon/quiverspöet fick 6 timmars motion och majsen luktade banan... nu har vi nog tagit upp det mest essentiella med dagens pass. Eller vad säger du Arek (Zolwikus)?

Tråden skulle ju ge inspiration till metare och detta inlägg får väl ses som en munter uppmaning att inte ge upp när det går riktigt trögt. (Att klistra på den där glada minen medan man inombords på det imaginära planet redan har knäckt spöet och gett bort daiwarullen till en förbipasserande tant med hund medan man tuggar i sig den sista maggoten i ren desperation.).
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2016-10-15, 21:54.

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Dagens fiske med Sir Fish-a-lot får jag beskriva genom en film genre likt sharknado; skräck komedi. Roligaste underhållningen var när vi skulle sätta upp mitt fiske paraply som ville blåsa bort och en råtta som smög sig fram till mäsket. Skön dag!

Lämna en kommentar:

• Zolwikus
    replied
    Ja nu suger det i fisketarmen alltför mycket!. Siktat på fiske på lördagen!. Var alltför längesen det gungade i spöet.

Edit: Som det er ut just nu får jag även pröva på mitt nya parasoll!
    Senast ändrad av Zolwikus; 2016-10-10, 19:39.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
656 svar
49 319 visningar
1 gilla
Senaste inlägg efc__
av efc__