Har ngn mer än jag vart där i år? Jag var där förra helgen o då fanns inga idar på plats! När är det dax??? Säg gärna till när det börjar!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flian???
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ZanderManHar ngn mer än jag vart där i år? Jag var där förra helgen o då fanns inga idar på plats! När är det dax??? Säg gärna till när det börjar!
EDIT; Kan ju tilllägga att det inte bara är att sticka dit och hiva upp fisk, vilket VÄLDIGT många verkar tro. Ungefär som "att dra till Lödde, fiska en dag och ta några 10plussare" mentaliteten.
BTW; Dom som sitter fre-sön i sin bivvy med sina alarm och boilies har ju missat den stora delen av idfisket. Rätta mig, men kan dem vara ute efter ngt annat än att just få en stor fisk och samtidigt ha det så bekvämt som möjligt? Dem missar ju den stora delen, dels naturupplevelsen och framförallt NAPPET.Senast ändrad av Flodebanan; 2006-04-21, 19:59.sigpic
-
Lekfisket är kul men inte allt!
Det är som Flöde säger att nappet är det roliga! Och bivvy är inte min grej! Har nog lättaste packningen på stället!
Frågan gällde mer om det var fiskbart eftersom jag har en bit att åka!
Ps. Flöde! Jag har ej påstått att det är lättfiskat! Inga påhopp tack!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ZanderManDet är som Flöde säger att nappet är det roliga! Och bivvy är inte min grej! Har nog lättaste packningen på stället!
Frågan gällde mer om det var fiskbart eftersom jag har en bit att åka!
Ps. Flöde! Jag har ej påstått att det är lättfiskat! Inga påhopp tack!
Bara dem som sitter 24/7 med larm och bivvies!sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananZander, beror nog mer på att det är totalt sönderfiskat än att det inte "finns" någon fisk...
EDIT; Kan ju tilllägga att det inte bara är att sticka dit och hiva upp fisk, vilket VÄLDIGT många verkar tro. Ungefär som "att dra till Lödde, fiska en dag och ta några 10plussare" mentaliteten.
BTW; Dom som sitter fre-sön i sin bivvy med sina alarm och boilies har ju missat den stora delen av idfisket. Rätta mig, men kan dem vara ute efter ngt annat än att just få en stor fisk och samtidigt ha det så bekvämt som möjligt? Dem missar ju den stora delen, dels naturupplevelsen och framförallt NAPPET.
Och skulle det vara nått fel med att ligga i bivvy vid ån.. Du kan ju själv testa och ligga fem dar med snötäckt bivvy och se hur "bekvämt" det är..och om nån vill fiska larm, så låt dom göra det för fan..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av minkenfinns det folk som metar id med larm från sitt bivy flöde??kan inte va möjligt ..
Sa det samma jag då jag fick höra detOldschoolkillarna som mer eller mindre upptäckte Flian och har fiskat där i "alla dessa år" e lite griniga på sådant kan man ju lugnt säga. Finns ju inte en plats till över, allt e upptrampat och geggit o.s.v.
Lite tråkigt att man inte kan anmäla fiskar utam måste mörka bort dem för att slippa en fetinginvasion.
/Gäller tydligen bara att få den stora firren, inte att se nappen, uppleva naturen eller stalka runt från plats till plats. Utan mera ett systematiskt utkrävande av en plats 24/7 på bekvämaste sättet.Senast ändrad av Flodebanan; 2006-04-24, 13:03.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananHehe, tyvärr finns det tydligen det minken...
Sa det samma jag då jag fick höra detOldschoolkillarna som mer eller mindre upptäckte Flian och har fiskat där i "alla dessa år" e lite griniga på sådant kan man ju lugnt säga. Finns ju inte en plats till över, allt e upptrampat och geggit o.s.v.
Lite tråkigt att man inte kan anmäla fiskar utam måste mörka bort dem för att slippa en fetinginvasion.
/Gäller tydligen bara att få den stora firren, inte att se nappen, uppleva naturen eller stalka runt från plats till plats. Utan mera ett systematiskt utkrävande av en plats 24/7 på bekvämaste sättet.Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 951 visningar
0 gillar