Flian??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flian???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flian???

Har ngn mer än jag vart där i år? Jag var där förra helgen o då fanns inga idar på plats! När är det dax??? Säg gärna till när det börjar!

Ursprungligen postat av ZanderMan
    Har ngn mer än jag vart där i år? Jag var där förra helgen o då fanns inga idar på plats! När är det dax??? Säg gärna till när det börjar!
    Zander, beror nog mer på att det är totalt sönderfiskat än att det inte "finns" någon fisk...

EDIT; Kan ju tilllägga att det inte bara är att sticka dit och hiva upp fisk, vilket VÄLDIGT många verkar tro. Ungefär som "att dra till Lödde, fiska en dag och ta några 10plussare" mentaliteten.

BTW; Dom som sitter fre-sön i sin bivvy med sina alarm och boilies har ju missat den stora delen av idfisket. Rätta mig, men kan dem vara ute efter ngt annat än att just få en stor fisk och samtidigt ha det så bekvämt som möjligt? Dem missar ju den stora delen, dels naturupplevelsen och framförallt NAPPET.
    Senast ändrad av Flodebanan; 2006-04-21, 19:59.
    sigpic

Kommentera

Flian börjar eller slutar aldrig, idarna är stationära så de finns där hela tiden. Som Flöde säger: det är bara en fråga om hur sönderbankat det är.
      -----------

<"))))><

Kommentera

Tror tyvärr att du redan missat lekfisket.. bara o vänta på nästa år.

Kommentera

Lekfisket är kul men inte allt!

Det är som Flöde säger att nappet är det roliga! Och bivvy är inte min grej! Har nog lättaste packningen på stället!

Frågan gällde mer om det var fiskbart eftersom jag har en bit att åka!

Ps. Flöde! Jag har ej påstått att det är lättfiskat! Inga påhopp tack!

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderMan
            Det är som Flöde säger att nappet är det roliga! Och bivvy är inte min grej! Har nog lättaste packningen på stället!

Frågan gällde mer om det var fiskbart eftersom jag har en bit att åka!

Ps. Flöde! Jag har ej påstått att det är lättfiskat! Inga påhopp tack!
            Har aldrig hoppat på dig heller. Lekten tydligen i helgen...

Bara dem som sitter 24/7 med larm och bivvies!
            sigpic

Kommentera

finns det folk som metar id med larm från sitt bivy flöde??kan inte va möjligt ..
              UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
              minken.bloggsida.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                Zander, beror nog mer på att det är totalt sönderfiskat än att det inte "finns" någon fisk...

EDIT; Kan ju tilllägga att det inte bara är att sticka dit och hiva upp fisk, vilket VÄLDIGT många verkar tro. Ungefär som "att dra till Lödde, fiska en dag och ta några 10plussare" mentaliteten.

BTW; Dom som sitter fre-sön i sin bivvy med sina alarm och boilies har ju missat den stora delen av idfisket. Rätta mig, men kan dem vara ute efter ngt annat än att just få en stor fisk och samtidigt ha det så bekvämt som möjligt? Dem missar ju den stora delen, dels naturupplevelsen och framförallt NAPPET.
                Ofan är Flian totalt sönderfiskad.. var mer än jag visste..
                Och skulle det vara nått fel med att ligga i bivvy vid ån.. Du kan ju själv testa och ligga fem dar med snötäckt bivvy och se hur "bekvämt" det är.. och om nån vill fiska larm, så låt dom göra det för fan..

Kommentera

Ursprungligen postat av minken
                  finns det folk som metar id med larm från sitt bivy flöde??kan inte va möjligt ..
                  Hehe, tyvärr finns det tydligen det minken...

Sa det samma jag då jag fick höra det Oldschoolkillarna som mer eller mindre upptäckte Flian och har fiskat där i "alla dessa år" e lite griniga på sådant kan man ju lugnt säga. Finns ju inte en plats till över, allt e upptrampat och geggit o.s.v.

Lite tråkigt att man inte kan anmäla fiskar utam måste mörka bort dem för att slippa en fetinginvasion.

/Gäller tydligen bara att få den stora firren, inte att se nappen, uppleva naturen eller stalka runt från plats till plats. Utan mera ett systematiskt utkrävande av en plats 24/7 på bekvämaste sättet.
                  Senast ändrad av Flodebanan; 2006-04-24, 13:03.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Hehe, tyvärr finns det tydligen det minken...

Sa det samma jag då jag fick höra det Oldschoolkillarna som mer eller mindre upptäckte Flian och har fiskat där i "alla dessa år" e lite griniga på sådant kan man ju lugnt säga. Finns ju inte en plats till över, allt e upptrampat och geggit o.s.v.

Lite tråkigt att man inte kan anmäla fiskar utam måste mörka bort dem för att slippa en fetinginvasion.

/Gäller tydligen bara att få den stora firren, inte att se nappen, uppleva naturen eller stalka runt från plats till plats. Utan mera ett systematiskt utkrävande av en plats 24/7 på bekvämaste sättet.
                    Vilken idealist du är flode! =) Se bara till att vara konsekvent!
                    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 951 visningar