Lite tips om mäskning och annat smått tack :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite tips om mäskning och annat smått tack :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lite tips om mäskning och annat smått tack :)

Ska nu börja specimenmeta lite smått, tänkte dra några pass efter sutare men andra bonusfiskar är också välkommna .

Vet i regel vad mäska är, men hur man går tillväga för att mäska vet jag inte riktigt.
    Så som jag har förstått det så ska man "förmäska" med tex ströbröd, majs o dylikt några dagar först? Sen dagen/kvällen/natten man ska fiska ska man använda mer "fint" mäsk och mäska upp platsen med? Sen placera sitt mete där bland mäsken?

Har jag fått det rätt nu?

Har läst lite och mäsken sutarkung låter ganska fin, någon som har något tips om vart man kan beställa sånt?
    Kollade www.swedbait.se men det verkade ganska krånligt, kollade även berras men dom hade bara mäsktillbehör nästan.

Ni kanske har någon annan mäsk ni kan tipsa om som fungerar klockrent för sutare?

Ursprungligen postat av Tovi
    Ska nu börja specimenmeta lite smått, tänkte dra några pass efter sutare men andra bonusfiskar är också välkommna .

Vet i regel vad mäska är, men hur man går tillväga för att mäska vet jag inte riktigt.
    Så som jag har förstått det så ska man "förmäska" med tex ströbröd, majs o dylikt några dagar först? Sen dagen/kvällen/natten man ska fiska ska man använda mer "fint" mäsk och mäska upp platsen med? Sen placera sitt mete där bland mäsken?

Har jag fått det rätt nu?

Har läst lite och mäsken sutarkung låter ganska fin, någon som har något tips om vart man kan beställa sånt?
    Kollade www.swedbait.se men det verkade ganska krånligt, kollade även berras men dom hade bara mäsktillbehör nästan.

Ni kanske har någon annan mäsk ni kan tipsa om som fungerar klockrent för sutare?
    Behöver lite tips jag med ang blandning av mäsket hur man ska förmäska och hur länge.

När det gäller sutarkung som du kollat på så vad jag vet så ska den vara helt kanon till sutare som namnet säger. vilket berras har du kollat på i så fall har du nära till valhallavägen så ska du prata med marcus. kunnig och trevlig. en riktig sutar freak är han.

Kommentera

blanda blodpulver i mäsken! killer!! om du förmäskar räcker med "matig" mäsk och sedan på fiskedagen kör loosefeeding och några småbollar mäsk så klarar du dig!!
      kan även använda feeder vid bottenmete!

fo shizzle doggy dizzle
      SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

det finns ju mycket på metesidan.se men det är så dåligt skrivet. någon insatt kunde kanske göra en liten nybörjar guide för vissa arter?

själv så undrar jag hur man ska gå tillväga med att locka braxen med alldagliga ingredienser. märkesbögiga typer - gör er ej besvär

Kommentera

Ursprungligen postat av ny_specimen_fiskare
          det finns ju mycket på metesidan.se men det är så dåligt skrivet.
          Du är mer än välkommen att bidra med material.
          Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

Ursprungligen postat av GuTe
            Du är mer än välkommen att bidra med material.

jo tjena, eftersom jag letar efter nybörjarguider så vore det nog ingen bra ide...

men visst, om jag kommer en bit på vägen så kanske det blir jag som skriver en guide.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
            656 svar
            49 583 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg efc__
            av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
            17 svar
            1 832 visningar