Betesfisk förvaring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Betesfisk förvaring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Betesfisk förvaring

Tänkte höra om någon har ett bra tips hur man ska förvara betesfisk mellan fiskena? Bor 2 km från vattnet. Så det är väll det bästa.. Men vad ska man ha dom i? Har köpt mig en "lövtunna (31-3838-2)" från classeO för 79 kr och sen har jag sytt fast ett håvnät över. men den rymmer "bara" 170 liter. Men den funkar bra men det får ju inte plats så mycket fisk i den.. maxar väll runt 25-40 gäddmörtar.. Så vad kan man ha dom i, om man inte vill sitta och sy på lock på lövtunnor i några veckor.

Ursprungligen postat av Rp
    Tänkte höra om någon har ett bra tips hur man ska förvara betesfisk mellan fiskena? Bor 2 km från vattnet. Så det är väll det bästa.. Men vad ska man ha dom i? Har köpt mig en "lövtunna (31-3838-2)" från classeO för 79 kr och sen har jag sytt fast ett håvnät över. men den rymmer "bara" 170 liter. Men den funkar bra men det får ju inte plats så mycket fisk i den.. maxar väll runt 25-40 gäddmörtar.. Så vad kan man ha dom i, om man inte vill sitta och sy på lock på lövtunnor i några veckor.
    Fixa en kubiktank och ha lätt rinnande vatten igenom, klarar MASSA fisk...

Måla eller täck tanken med ngn svart så håller fisken sig lugnar och förbrukar mindre energi och lever därmed längre och förstör vattnet mindre...
    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
    697 svar
    51 373 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg efc__