vad tycker ni är det bästa valet. att köpa färdiga eller rulla. är sugen på och rulla och komma på egna smaker osv.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Boilie!
Collapse
X
-
okej tack för tipset. vad menas då med färdiga mixer? alltså vad är skillnaden mellan en base mix och färdig mix. vad är det som fattas i base mixen?Ursprungligen postat av N-R-G Visa inläggHemmarullat är oftast bäst.....man slipper konserveringmedel mm... och vet vad som finns i dom!
Testa gärna några färdiga mixer fårn ex. Mainline eller Solar dom e rikigt fina!
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av limnos Visa inläggEn färdigblandad mix är en basmix som någon har blandat åt dig. Alternativet är att köpa ingredienser och blanda en basmix själv efter eget recept..
Okej. men jag läste lite om Enegys Mixer. Där stod det att deras base mix är en mix man kan själv experimentera med, som jag fattade detta rätt så är inte den färdig blandad.Senast ändrad av MonsterMix; 2007-02-02, 13:11.
Kommentera
-
Så jävligt luktar det inte... beror iofs på flavour och tillsatser men ha ett fönster öppet så är det lugnt...Ursprungligen postat av MonsterMix Visa inläggÄr det någon som vet hur man på bästa sätt inte får sin lägenhet/hus och luka så förbanat. kan man öppna fönster tex.
Man vill ju inte att grannarna ska börja klaga.Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
"men jag läste lite om Enegys Mixer. Där stod det att deras base mix är en mix man kan själv experimentera med, som jag fattade detta rätt så är inte den färdig blandad."
Jag skulle nog tolka det som att det är en mix utan speciellt mycket godsaker i (s.k. 50/50 innehåller mest eller bara pastamjöl och sojamjöl). Så om man vill få fisk på den så kan man ha i fiskmjöl eller mjölkpulver eller äggfoder eller frön eller vad man nu tror att karparna vill ha. 30-50% "annat" brukar gå bra att blanda i en sådan mix. Det sägs att det går att få fisk med sådana mixer utan att tillsätta något gott, men det har jag inte lyckats med."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexDagens pass...4 Foton
-
Kanal: Mete - Allmänt
2026-08-26, 17:28 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexFösta passet för i år...3 Foton
-
Kanal: Mete - Allmänt