Lånar denna tråd. Någon som vet hur fredningen nu är utanför hossmoån i viken ut till Dunö?
Blir abborre med fluga.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
storabborre i Kalmarsund?
Collapse
X
-
nä bara trist att dra båten 20 mil och vara helt fel.... men fiske är fiskeUrsprungligen postat av Niklar Visa inläggEtt citat som är ganska slående "Sportfiskare är som en svärm gräshoppor, drar fram i klungor och när det är tomt på ett ställe drar de vidare till nästa!"
Tyvärr alldeles för få som vågar/orkar gå sin egen väg idag. Men vete fasiken om jag är mycket bättre själv...
Lämna en kommentar:
-
Menar du att kalmarsund är lika illa som gäddsjön?Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggOch när du är färdig i kalmarsund drar du hit, sen är du färdig!
https://www.fiskesnack.com/forum/all...%A4ddsj%C3%B6n
:-)
Lämna en kommentar:
-
Ett citat som är ganska slående "Sportfiskare är som en svärm gräshoppor, drar fram i klungor och när det är tomt på ett ställe drar de vidare till nästa!"
Tyvärr alldeles för få som vågar/orkar gå sin egen väg idag. Men vete fasiken om jag är mycket bättre själv...
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Och när du är färdig i kalmarsund drar du hit, sen är du färdig!
https://www.fiskesnack.com/forum/all...%A4ddsj%C3%B6n
:-)
Lämna en kommentar:
-
Tack, jag kan vänta en vecka.Ursprungligen postat av Niklar Visa inläggKalmarsund är fredad nu. Finns nog stor abborre att hitta lite varstans, de flesta sportfiskare klumpar dock ihop sig på ett par kända platser. Tänker inte nämna vad de heter då det redan är så pass trångt på dessa.
Fredningen gäller Kusten från Emåns mynning söder till gränsen mot Bleking samt hela Ölands kust, 1/4-31/5.
hehe Tar du swish......
Lämna en kommentar:
-
Kalmarsund är fredad nu. Finns nog stor abborre att hitta lite varstans, de flesta sportfiskare klumpar dock ihop sig på ett par kända platser. Tänker inte nämna vad de heter då det redan är så pass trångt på dessa.
Fredningen gäller Kusten från Emåns mynning söder till gränsen mot Bleking samt hela Ölands kust, 1/4-31/5.
Lämna en kommentar:
-
här är från i år, hade dock inte lika bra fiske i år.. men ”den bästa jiggen reklamen” är ju allt där ifrån.. ”denna jigg fångar endast kilos borrar” konstigt när det inte finns mindre haha
Lämna en kommentar:
-
Där vi fiskade i slutet på Mars finns typ inga under kilot.. förra året drog vi ca 120 st kanske 4-5 var under kilot och då va det typ 800+ grammare.. tyvärr så börjar det bli lite sjukligt mycket båtar där.. 1april fredar dom viken så är fiskeförbud, hur länge vet jag inte..Ursprungligen postat av abe Visa inlägghej igen
dåligt uppdaterad på regler i kalmarsund, abborre finns väl inga regler mer än sunt förnuft?
allt över 1kg släpps tillbaks
men om man råkar få gädda?
nån annan regel eller fisk som jag bör veta om?
vi fick 3 st över 2 kg under 3 dagars fiske
Lämna en kommentar:
-
hej igen
dåligt uppdaterad på regler i kalmarsund, abborre finns väl inga regler mer än sunt förnuft?
allt över 1kg släpps tillbaks
men om man råkar få gädda?
nån annan regel eller fisk som jag bör veta om?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 600 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av efc__
2025-08-27, 18:26
|
||
|
Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
|
17 svar
1 833 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av JontaK
2025-10-21, 19:26
|
||
|
Startad av efc__, 2025-07-14, 23:52
|
22 svar
456 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av efc__
2025-07-22, 16:26
|
||
|
Startad av Donkeykong, 2026-05-30, 11:52
|
3 svar
136 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Donkeykong
igår, 22:11
|
Lämna en kommentar: