kastnät? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kastnät?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vet du till vilket pris? Hittar inte kastnät i deras katalog.

/Martin

Kommentera

Prova att ringa... Allt finns inte i katalogen. Sporting i Örebro har i alla fall kastnät kvar.

Kommentera

Sundbybergs sportfiske, fly fisherman och sportfiskeboden i täby har kastnät!
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Det finns inga gamla trådar, tipps är alltid rykande färska.

Kommentera

Originally posted by jst
            Jag införskaffade ett kastnät och kan bara hålla med. Det är ett av det bästa sätten att fånga betesfisk. Ett tips bara: Ge inte upp utan träna och träna. Tillslut sitter tekniken där. Jag stod på gräsmattan och kastade en kväll tills grannen kom ut och frågade om jag införskaffat en ny lövuppsamlare. Allt gick åt skogen, men helt plötsligt låg pizzan där på backen. Det verkar vara som att cykla, har man väl fått till det en gång sitter det där....
            Hoppas detta gäller även för mig! Jag har nu köpt ett (4.5 fots) och stod en timme ikväll och övade. Ett par ggr fick jag till det, men det var enbart tur...

Sedan kom för mycket publik med "goda" råd så jag gav upp för dagen. Ska testa Push-Ups råd om att plocka upp mer än en vikt i högernäven innan jag kastar iväg. JST, vilken teknik körde du?

/Martin

Kommentera

Push-Up (och andra som använder den metod som PU beskrev) - släpper du nätet med vänsterhanden något efter att du släppt med högerhanden? Eller samtidigt?

Mitt problem är att nätet inte öppnas ordentligt (oftast inte alls...).

Sugen på att prova nu inomhus, men misstänker att grannarna under inte uppskattar ljudet av blysänken som dånar ner i parketten...

/Martin

Kommentera

till Martin:
                Jag kör med en vikt i högernäven. Sedan har jag ett avstånd på ca 40-50 cm till den vikt som jag hålller i vänster. Det felet som jag gjorde var att, så att säga, överdriva rotationen. Jag tog i förmycket och försökte "snärta" runt nätet. Iof är allt personligt... Har du spelat tennis? Det är ungefär som att slå en dubbelfattad forehand. (inte många som gör det men men) lite böjda knän och sedan mjukt "slå igenom slaget" och avsluta lite upprätt. Det fungerar för mig i alla fall.

Kommentera

Originally posted by Martin_G
                  Push-Up (och andra som använder den metod som PU beskrev) - släpper du nätet med vänsterhanden något efter att du släppt med högerhanden? Eller samtidigt?

Mitt problem är att nätet inte öppnas ordentligt (oftast inte alls...).

Sugen på att prova nu inomhus, men misstänker att grannarna under inte uppskattar ljudet av blysänken som dånar ner i parketten...

/Martin
                  Jag håller nätet och linan i högerhand. Tar sedan upp tre vikter i högerhanden. En vikt i vänsterhanden. Svingar sedan nätet från högersidan (forehand). Den tyngsta delen av nätet kommer ut mot vattnet först. Högerhanden släpper jag först. Nästan direkt efter släpper jag vänster handen.

Det kommer snart kolla på filmlänkarna ibörjan av tråden. Man ser hur jag kastar i en av dom.
                  /cobol

Kommentera

Tackar för tipsen grabbar!

Ska ut och nöta lite ikväll igen. Misstänker det har med rytmen i rörelsen att göra, jag har aldrig varit så värst dansant...

Har nog försökt att snärta iväg det för mycket tror jag. Lugn och fin och testa med flera tyngder så sitter kanske tekniken.

Annars får jag spela in mig själv på video och lägga upp så får ni hitta fel!

/Martin

Kommentera

En och halv timmes nötande senare ser jag lite ljusare på framtiden som kastnätskastare. Lyckades aldrig få till en perfekt "pizza", men tillräckligt många D eller 0 för att jag ska bli nöjd för stunden. Känns som om det blir träningsvärk i högerarmen imorgon...

Lyckades nästan få en förbipasserade häst att skena när jag kastade iväg nätet!! Tjejen som satt på fick en nervös stund innan den lugnade ner sig

/Martin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                      29 svar
                      4 967 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76