Ett tackel som passar till både stilla vatten som strömmande vatten. Jag brukar alltid flötmeta där det är vegetation typ vass,näckrosor men djupbranter där man vet att det står fisk är alltid giftiga. Som bete på kroken funkar mask,majs,maggot och bröd bäst allround enligt mig. Vid varje fiskeplatts slänger jag alltid i ett par nävar vitt bröd som flyter på ytan, det lockar alltid till sig fisk och då ska man lägga flötet precis intill där fisken cirkulerar. För er som inte testat o mäska med bröd när ni metat så råder jag er att TESTA det.
Tacklet passar till det mesta specimen metet.. Riktigt hett är det efter Sutare, Braxen, Mört, Id och ett par majskorn på kroken fiskat en bit ifrån land är oemotståndligt för karpen!
De flesta kanske försöker ha betet så nära botten så möjligt, går fisket trögt fiska med kroken på ca 50 cm intill ett näckrosbälte..
Tacklet passar till det mesta specimen metet.. Riktigt hett är det efter Sutare, Braxen, Mört, Id och ett par majskorn på kroken fiskat en bit ifrån land är oemotståndligt för karpen!
De flesta kanske försöker ha betet så nära botten så möjligt, går fisket trögt fiska med kroken på ca 50 cm intill ett näckrosbälte..
Kommentera