sutar mäsk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sutar mäsk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad gör man inte för att hålle en viss nivå av anarki i forumet
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
      Vad gör man inte för att hålle en viss nivå av anarki i forumet
      hehe

Kommentera

det finns sutare i munksjön men inte gott om dom men i rogbergasjön finns det gott om sutare
        Team öggesjös fiske / topmix

www.solskensmetarna.se

www.svenskakarpklubben.com

Kommentera

Ursprungligen postat av mika Visa inlägg
          Det är absolut rätt att förmäska på platsen innan du fiskar så sutarna vet att här brukar det vankas mat!! Under förmäskningen kan du självklart mäska rejält med flera kilo om du vill eftersom det verkar vara ofiskat på dem där du förklarar. Men när du ska fiska så tycker jag inte att du ska mäska med mer än jag typ skrev innan. Och på ett så ofiskat vatten tycker jag att du kan fiska med majs, mask eller maggot. Boiles behöver du inte bry dig om i detta fall!. Självklart kan du köra med bolt, men ska du vara vaken under hela passet skulle jag nog föredra flötmete och att du lodar upp djupet så att krokbetet precis ligger på botten, det märker du på hur mkt flötet sticker upp över utan. Det yttersta av flötet ska precis ligga över ytan, då ligger du rätt. Nappen kan bli att flötet lyfter sig eller går åt sidan och under ytan,KROKA!! Flötmeta sutare är bland det roligaste, även annan fisk som ruda tex. Vet inte om du fiskar med larm och tänker ta en vilopaus vid ett långpass. Då kan du köra boltfiske eller rent av glidande tackel. Quiverfiske är oxo mkt effektivt. Det finns mkt metoder och knep beroende på vart man fiskar sutare och om det är hårt fiskade vatten. Men om det är ett vatten där det inte har varit något fisketryck så ska man köra enkla metoder. Både enklare och roligare för din del tycker jag iaf. Hoppas att du kommer att lyckas bra och du får gärna maila mig och berätta hur det gick eller om du behöver några nya knep så kan jag kanske hjälpa dig med nya ideér!? mika.malm@tigerofsweden.se
          Kör på nu och ge inte upp om du inte får något på första passet.

Mvh/Mika

tjenare mika

då hade jag tur som förmäskade då antar jag ^^

under fisket kommer jag inte mäska mycket bara som du skrev ska jag göra " loosefeda" hette det väl .
          det ska bli väldigt intressant om det ger någon form av utdelning av detta fiske faktiskt , boilies blir nog inte att använda men kommer nog dänga ut feeder i sådanafall medans jag flötmetar . får se hur vädret blir om jag ska ha nå larm spön ute men de ser man heh .
          jag hör av mig efter fiske passet i helgen o berätta vad som har hänt o skett + att jag är väldigt tacksam för dina svar här på forumet för det har hjälpt en stor del . mvh Paul
          http://www.screamers.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
          670 svar
          50 110 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg efc__
          av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
          17 svar
          1 848 visningar