finns de någon form av ritning på en spod på internet ? tänkte bygga en mindre till sutar fiske ^^ men där jag ska fiska är typ 50 meter ut o har ingen båt i sjön o man ids fan inte knata ut i sjön hehe . tacksam för svar
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
spod
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Guest
du behöver nog ingen ritning, köp en vanlig feeder av modell large, ta bort tyngden, ta bort fästet till linan. ta nu typ frigolit o sätt för ena ändan och forma det eventuellt lite rundat så att det kastar bättre. Fäst en bit snöre över den andra sidan feedern, och gör detta lite längre så att majsen eller vad du nu vill ha i för partiklar kan ramla ut utan att fastna.
Konstruktionen fungerar såhär: Behållaren är väldigt lätt och får tyngd utav betet du lägger i. När du kastat ut så vänder feedern sig eftersom frigoliten vill flyta upp och betet ramla ut.
Obs! du behöver nog ingen större bit frigolit då det inte behövs så mkt för att vända feedern och sedan löser resten sig själv.
-
-
Nisa feeders har kommit med en ny floating feeder som borde kunna funka som en spod. Såg den inte på deras hemsida http://www.nisafeeders.co.uk/ . De har väl inte uppdaterat sidan än.
Jag skall ta hem lite NISA-prylar snart. Det kanske åker med några sådana.
Men varför inte använda en traditonell feeder? Vill du inte ha mäsk i vattnet kan du använda lite betesbinders. Alternativ plugga med lite mäsk i ändarna/änden?Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Kommentera
-
Kommentera
-
tackar tackar ^^ då ska jag göra detUrsprungligen postat av ezox Visa inläggborra hål du, det underlättar när du ska veva in den igen. lycka till med sutarna!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
670 svar
49 977 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg