Bottenmeta gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottenmeta gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bottenmeta gös

Var ute och bottenmetade gös härom dagen. Gjorde ett vanligt pater noster tackel med enkel krok(ingen aning vilken storleksbeteckning) och 30 g sänke. Jag och 2 kompisar satt vid Untra verket utanför Mehedeby(Dalaälven). Mitt problem var att av 8 napp fick jag bara upp en liten gös på typ 0.7. Finns det nåt bättre tackel ??? Ska jag ha 3 krok i stället. i så fall vilken storlek ?? Vet att den är grynt Hård i käften och svår att kroka men 1 av 8 är ingen höjdare så nu vill jag gärna ha lite tips.

Tack på förhand.

En rekommendation är att du prövar sökfunktionen, det har varit många frågor kring gös så du kommer garanterat hitta det du söker.
    [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

Kommentera

Tack.....

Hittade lite matnyttigt. Ska testa med liten 3 krok tänkte jag. Om nån har andra tips så uppskattas svar =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobias J Visa inlägg
        Tack.....

Hittade lite matnyttigt. Ska testa med liten 3 krok tänkte jag. Om nån har andra tips så uppskattas svar =)

Testa med glidande tackel funkar ruggigt bra för mig..men ge gösen några sekunder att sluka betet bara..

Kommentera

Sweet ska testa det =)

Kommentera

Många har rekommenderat löja för mig vad gäller bete men personligen föredrar jag mört, fler napp på den iaf enligt min mening.
            [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

Kommentera

Tja !

Jag kör med Kamasan B270 Dubbel Öring storlek 6 krokar, en 70cm tafs på Berkeley Fireline 0.15 och glidande flat pear sänke. Löja så klart , annars får du gammal gäddan på kroken som drar iväg tafsen!
              Senast ändrad av Tight-Lines; 2007-08-05, 17:48.

Kommentera

Jag tror inte du behöver byta till 3-krok (det är så helvetiskt jobigt att gräva upp ur svalget)

Jag tror mer att det är små gös och abborre som håller på å retas.

Poppa upp betet och du kommer få ännu mer napp, 100% säkert!
                Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Har fått 30 tal gösar på bottenmete i sommar, har kört med pater noster med enkelkrok.
                  Jag låter gösen få tugga lite på betet först innan jag gör ett kraftigt mothugg, alla har kommit upp utan problem, men vi måste komma ihåg våran vän kräftan som jävlas med betet för jämnan.
                  Finnjävel

Kommentera

Ursprungligen postat av kasankin Visa inlägg
                    Har fått 30 tal gösar på bottenmete i sommar, har kört med pater noster med enkelkrok.
                    Jag låter gösen få tugga lite på betet först innan jag gör ett kraftigt mothugg, alla har kommit upp utan problem, men vi måste komma ihåg våran vän kräftan som jävlas med betet för jämnan.
                    Ni sh*t, är det inte kräftorna som jävlas med bjällran så är det fladdermöss vs linan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                    670 svar
                    50 143 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                    17 svar
                    1 853 visningar