Specimenkung - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Specimenkung

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• M@da
    replied
    Jag säger två namn, han kanske inte har fått det allra största utav allt men jag tycker att rikard linderoth bör få väldigt mycket respekt för sina fångster och inte minst sagt Johan tiljander jag säger bara hans fina ål-svit...

Lämna en kommentar:

• Danneee88
    replied
    Ola Esbjörnsson, Jerker Lööf och Rassie..........

Lämna en kommentar:

• Dimitri Hardorff
    replied
    Jeg har mødt rigtig mange dygtige fiskere igennem tiderne, så det er svært at udpege en enkelt.
    Men Jens Bursell, Henrik Arvedsen (ejer af Specimen Baits) og Poul Stolling (testfisker for Prologic) er tre af de personer jeg synes er rigtig dygtige.

Lämna en kommentar:

• jögge
    replied
    Om man tycker att det är mest spännande/produktivt att fiska kända vatten så är det väldigt förspänt idag. Men om man som många jag känner föredrar stora fiskar i okända eller ivf inte omtalade vatten, så är det fortfarande letande som gäller och naturligtvis mörkande, då djungeltrumman går mycket snabbt och når långt i dessa tider.

Vad gäller internationell och svensk specimenkung så är jag böjd att hålla med Limnos om man "måste" säga "ett" namn. Men högaktar både kända och okända specimenfiskare jag mött under mina fisken. Vissa av dessa anmäler ingen eller knappt någon fisk då det är för deras egen skull de fiskar och de är nöjda med det. Andra anmäler flera av sina fiskar men inte på långavägar allt de får, medans några få anmäler allt de får.

Ödmjukheten hos många specimenmetare är helt underbar, där finns Ola, Haglund, Folkesson, Forsen, Palle, Martinsson, Bobo mfl, mfl. Personer som hjälper och råder den som frågar och som är duktiga fiskare. Linderoth vår förhoppningsvis nye gräskarpsrekordhållare är en oerhört ödmjuk hunter av den yngre generationen. I mitt tycke är alla dessa trevliga och ödmjuka hunters kungar!

Lämna en kommentar:

• elanen
    replied
    Instämmer Jenk. Det mesta är serverat idag.

Lämna en kommentar:

• Flodebanan
    replied
    Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
    Generellt tror jag dagens specimen kungar har det mycket lattare an gardagens. Da det inte fanns ngt internet osv. Mycket rakmackor i dagslaget.
    Visst är det väl så till en viss del, men man blir aldrig kung på räkmackor.

Lämna en kommentar:

• Jenk
    replied
    Generellt tror jag dagens specimen kungar har det mycket lattare an gardagens. Da det inte fanns ngt internet osv. Mycket rakmackor i dagslaget.

Det var battre forr eller hur Elanen

Lämna en kommentar:

• Jimmiee
    replied
    Ursprungligen postat av Ricki Visa inlägg
    vad menar du vännen?
    Att han vill ligga med dig ....

Lämna en kommentar:

• Ricki
    replied
    Vaddå?

Ursprungligen postat av "Noyman" Visa inlägg
    ricki: uppdatera dina rekord, din buse
    vad menar du vännen?

Lämna en kommentar:

• Mihajlo
    replied
    Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Det får du gärna göra Klart man blir "knäpp" av att fiska ensam länge. Jag kommer ihåg när jag var på 5v praktik i rajamaa (finska gränsen nästan högst upp i sverige) och fiskade ensam varenda dag. Då höll jag tillslut på att bli knäckt men det dröjde flera veckor innan jag kände mig ensam. Jag trivdes bra med att gå runt ensam och fiska harr. Har även mitt bästa/värsta fiskeminne därifrån som troligtvis aldrig kommer att bräckas.

Tjena Simon!

Ursäkta dröjsmålet!

Har varit och fiskat i Malmö.

Ja! det kan jag bara tänka mig hur det kan på ett ungefär kännas att bara veta att man fiskar efter harr och få den på en 3 grams spinnare och förvänta sig en bara liten liten harr, det skulle vara mirakel för mig.

Det var tråkigt på ett sätt men sen på det andra sättet Uh! Fy fan! Harr, har jag bara inte än fiskat efter.

Anledning, det är för långt för mig för att åka och fiska själv, mina fiskekompisar är lite av fattiglappar för att åka lite längre än här runt om Skåne, jo en gång om året vill dom åka till Emån och det är allt.

Det är min näststörsta önskan att fiska efter har.

Från den ena till den andra, jag ser att diskussionen fortsätter om Specimenkungen fortfarande, Fy fan! vilken kamp.

Simon! lämna din email så kan jag skicka ett par bilder till dig, jag känner inte för att sätta in dom här på forumet.

Vill du inte ange email adressen här skicka ett PM till mig om du vill.

Skitfiske.

Mihajlo.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
656 svar
48 796 visningar
1 gilla