Karpfiske!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karpfiske!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Karpen blir rätt så fort krokskygg. Testa att byta bete så ska du se att de börjar nappa igen. Alternativt kan du ju smaksätta brödet för att "lura" karpen. Är det så att de bara "smakar på brödet" utan att krokas kan det ju vara så att de krokar du använder är för små.

Testa lite nya beten är mitt råd.
    -----------

<"))))><

Kommentera

Det är lättare att ge tips om man vet mer om er utrustning. Vilken krok använder ni? Testa att byta modell på kroken, jag skulle rekommendera Kamasan B980 storlek 4 till karp i den storleken. Det finns säkert fler modeller man kan använda, men jag kan ju bara rekommendera en modell jag själv vet fungerar.

Fiskar ni flytande eller sjunkande bröd, flöt- eller bottenmete? Mäskar ni? Hur långt från land? Kastar ni prick på bubblor?

Ja, frågorna kan bli många, men det blir lättare att tipsa om man vet mera.
      Klydda inte till det...

Lär er Meta Mera http://www.metamera.se

Kommentera

Vi har vanligt flöttackel, små glidflöten och ganska små krokar, vet inte storlekek, men mindre än 4.

Vi agnar med brödkulor som sjunker, och fiskar på djup mellan en halv till två meter. Vi har fått bra på alla olika djup.

Vi har inte mäskat alls. Har även provat att fiska med majs. men det fungerade inget vidare, bara nått napp.

Eftersom det är en grävd dam, så blir det djupt väldigt fort så vi har fiskat ca 2-8 m från land. Har provat längre ut med det har inte gått

Kommentera

Spännande detta, jag är inte erfaren fiskare absolut inte! Men tycker det är sjukt rogivande och skönt att komma ut och fiska lite. Men var finner du Karp i Tidaholm ? :P

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
          670 svar
          50 110 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg efc__
          av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
          17 svar
          1 848 visningar