Jag lovade att skriva lite om binder. Nu är det gjort. http://www.svensktmete.se/art.php?postID=62
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Binders
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Mycket bra artikel
hade redan baitbinders i tankarna inför nästa säsong och nu är jag övertygad om att jag vill använda det. Håller bindern även för att t.ex köra bollar av pellets runt en methodfeeder?
Den förste att gå Ad Hominem förlorar
-
Tack.Ursprungligen postat av Dalis Visa inläggMycket bra artikel
hade redan baitbinders i tankarna inför nästa säsong och nu är jag övertygad om att jag vill använda det. Håller bindern även för att t.ex köra bollar av pellets runt en methodfeeder?
Har inte testat men jag är övertygad om att de håller för det och lite till
De blir ganska hårda men spricker ändå upp hyfsat snabbt i vatten. Vissa pellets håller nästan att krama på utan en binder. Bara att blötlägga dem och krama.
Jag har en och en halv påse binder kvar i Stockholm. Om någon är sugen att se vad det är och testmixa så är det bara att kika inom Råcksta i Västerort.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Awesome article benste, surely was a good read
Looking forward to Part 2
Kommentera
-
Tackar för erbjudandet men stockholm är lite väl långt borta för att åka och kolla mixer, blir billigare att beställa hem några påsar och testa istället, om jag är ganska övertygad om att det kommer fungera braUrsprungligen postat av benste Visa inläggTack.
Har inte testat men jag är övertygad om att de håller för det och lite till
De blir ganska hårda men spricker ändå upp hyfsat snabbt i vatten. Vissa pellets håller nästan att krama på utan en binder. Bara att blötlägga dem och krama.
Jag har en och en halv påse binder kvar i Stockholm. Om någon är sugen att se vad det är och testmixa så är det bara att kika inom Råcksta i Västerort.
Den förste att gå Ad Hominem förlorar
Kommentera
-
Min polare Gyula körde det med kikärtor och tigernötter i Ungern. Men jag har inte testat själv..... eftersom jag inte metat karp på år och dag. Det skall gå enligt honom men då går det år lite mera binder än för t.ex majs, hampa, pellets etc.Ursprungligen postat av Rassie Visa inläggfunkar detta även till riktigt stora partiklar som vita bönor, tigernötter, etc.?
Jag har skrivit en wagglerartikel. Nästan klar. Om någon vill korrläsa och ge feeb back före publicering så säg till.Senast ändrad av benste; 2007-12-17, 19:34.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexDagens pass...4 Foton
-
Kanal: Mete - Allmänt
2026-08-26, 17:28 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexFösta passet för i år...3 Foton
-