Karpspö på 3,5 lb - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karpspö på 3,5 lb

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Spö köp kan vara en riktig djungel...

Man vill gärna ha ett mjukt spö för att kunna kasta ut betesfiskar lätt utan att de lossnar, samt få en bra fajt med fisken.

Men man vill också gärna kunna kasta långt och med precision, samt kunna styra fisken relativt lätt bort från snags under drillningen, dessa fördelar har ett styvt spö.

13' 3,5 lbs tycker jag är för overkill för 99% av alla svenska vatten.. en 12' 2,5 lbs eller 2,75 lbs duger helt umärkt till gädda och ål, som till karp.

Kommentera

Originally posted by carpfenmazter
      Spö köp kan vara en riktig djungel...

Man vill gärna ha ett mjukt spö för att kunna kasta ut betesfiskar lätt utan att de lossnar, samt få en bra fajt med fisken.

Men man vill också gärna kunna kasta långt och med precision, samt kunna styra fisken relativt lätt bort från snags under drillningen, dessa fördelar har ett styvt spö.

13' 3,5 lbs tycker jag är för overkill för 99% av alla svenska vatten.. en 12' 2,5 lbs eller 2,75 lbs duger helt umärkt till gädda och ål, som till karp.
      Tack! Det var just det som jag tänkte på. Jag funderade på det 13' spöet pga längden: man kan kasta lång och lätt med ett längre spö. Men det var för styv och då visste jag inte om det var rätt. Jag köper i så fall 2 3/4 lb, kanske Broman.
      Tight lines!
      CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Kolla www.sporting.se sen fyndlådan, kolla Berkley Big Game BG 5
        3.0 lbs... skitfint... ska köpa BG 3 senare = 2.5 lbs
        /Lazinko

Kommentera

12' 2,75 lbs blir nog suveränt . Kastlängden ökar man inte med så otroligt mycket heller bara för att man går upp till 13' det handlar om ett par, kanske 10 m. Sådana meter som man oftast inte behöver behöver här i sverige som sagt....

Kommentera

Jag vill tacka er alla som har hjälpt mig. Fast jag är ny här på det forumet gensvaret har varit underbart. Jag förväntade mig inte att få så mkt hjälp och så snabbt.

Lazinko, vad tycker du om Big Game? Dem spöna jag har inte läst så mkt om. Och jag hittar inte info om de heller.
            Senast ändrad av CDan; 2003-08-11, 18:50.
            Tight lines!
            CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
            687 svar
            50 924 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg efc__
            av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
            17 svar
            1 875 visningar