Kära karpfiske bröder&systrar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kära karpfiske bröder&systrar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kära karpfiske bröder&systrar!

Vad har ni får mål år 2008 när det gäller just karpfiske ?
    Själv har ja fiskat karp seriöst 1 säsong och ja har som mål att ta 4 över 10 pannor nästa år, känns rätt optimistiskt men ändå utan mål blir de inga framgångar
    go fishing

Sitter man i vatten där de fiskarna finns har man chansen att fånga dem. Allt beror på var man fiskar. Det är det fina med karpfiske och specimenfiske, man kan sätta målen efter det vattnet man fiskar i.

Kör hårt
    sigpic

Kommentera

Jo det är så sant så!, och ja tror om ja fiskar så som ja sitter o planerar allt så känns mitt mål inte helt borta, det gäller också lite att ha bra precision på betena samt mäska rätt i rätt vatten.
      go fishing

Kommentera

Det underlättar, mycket som spelar in, det finns många mediokra karpfiskare men få som lyckas bra...
        sigpic

Kommentera

Krævs nog ganska lite før att karparna i runnevatten som nu væger 6-9kg, ska passera tio. Några sæckar fodermajs, kikærtor och hundmat. Så har du nog ganska enkelt dina 4 tior i skiftet sep-okt.

Om det ær flera som mæskar ihop, behøver det heller varken bli dyrt, eller jobbigt.
          Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Målet med karpsäsongen -08 blir för min del att ha många trevliga stunder vid vattnet och förhoppningsvis fånga några fina fiskar. Självklart skulle det vara roligt med ett par pb:en men inte ett måste för att det ska bli en lyckad säsong. I första hand ska det utforskas nya vatten och njutas.

Inte en målsättning som kommer ge mig många erbjudanden att gå med i speciemenklubbar direkt men kanske kan lågt ställda mål ge en mer avslappnad intställning vilket har visat sig fungera tidigare

Puss o kram

Kommentera

minst en 10+ ska jag fånga i år. Sedan har jag ett par sjöar som jag har speciella mål i. Ska även Stalkingfiska en del och försöka lära mid den metoden bättre. Blir en hel del annat fiske i vår också så kan inte lägga för höga mål men som sagt, en ta ska upp.

Kommentera

David: ska inte fiska mycke i runne iår, blir nog bara några några pass för att höja självförtroendet, finns andra vatten ja ska fiska i och lägga tid på förmäskning osv.
                Mattiz: låter som e schysst mål, de finns inte mycke som slår en varm vårkväll vid karpsjön
                go fishing

Kommentera

Stora grunda næckrosviken i Øresjø, norra ændan dær sydliga vindar trycker in. Ær det ca 15år sedan karparna gick i dær? Lite spaning, och en kampanj, så ær nog inte en tia långt borta. Næra Thn också, vilket ær en jætteførdel. Lætt att vara dær ofta och få en kænsla før stællet.
                  Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Hehe, visst kommer öresjö i tankarna och visst är man sugen på att prova att fiska på dem karparna som simmar i sjön, tror de va ca 120-150 som släpptes i om ja inte är ute o cyklar, o vem vet ja kanske sitter i gräsviken och fiskar efter karp, men får dock använda stora beten, Peter Grahn gjorde en satsning i sjön och första dagen så fick han typ 150 sutare....
                    go fishing

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                    687 svar
                    50 730 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                    17 svar
                    1 871 visningar