Grundmäsket använder man oftast till feederfiske om jag förstått det rätt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mäsktips?
Collapse
X
-
Det kan du väl i princip använda vilket mäsk du vill, bara det inte binder tokmycket, håll det någorlunda torrt så det släpper från feedern. ska man skjuta det med bella så vill man inte att det ska spricka upp halvvägs ut, vilket har hänt några gånger.Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inläggGrundmäsket använder man oftast till feederfiske om jag förstått det rätt?
om du fiskar på båda sätten så kan du ta en del av mäsket och blande det lite torrare än det andra till feedern.
Intressant diskussion i detta ämne, men nu måste jag iväg å jobba lite så jag kan köpa lite mer grejer, men återkommer ikväll.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av hjartat Visa inläggDå återgår vi till ämnet :-)
Vilka tävlingar har du tänkt att åka på Johan?
det kanske finns tävlingar i närhete av där du bor, där du kan åka och titta på hur de gör, eller fråga om varför de har just det mäsket just då?
Precision är också en egenskap som kan va bra, så att mäskplatsen blir koncentrerad, sitter du själv så kan du exprimentera med olika sorter på 2 platser om du har möjlighet till det,
Ja, detta året tänkte jag mest "öva" på detta med tävlingsmete, men sedan är de minsta tävlingarna häromkring Dm, så det är de tävlingarna det blir.
Kommentera
-
Det låter som en sund start. Försök hänga med några tävlingsmetare i distriktet först. Man brukar lära sig snabbare. Roligare att fiska om man är två eller fler dessutom.
Är det Kronoberg, Jänköping eller Kalmar?Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Det är nog jkpg skulle jag troUrsprungligen postat av benste Visa inläggDet låter som en sund start. Försök hänga med några tävlingsmetare i distriktet först. Man brukar lära sig snabbare. Roligare att fiska om man är två eller fler dessutom.
Är det Kronoberg, Jänköping eller Kalmar?
//Johan
Kommentera
-
Oki, då har du lite tur eftersom det distriktet är ganska aktivt och det finns en hel del duktiga metare där. Skicka ett mail via iTackle så skall jag leta fram lite namn om du är sugen. De flesta klubbarna tycker det är mega-skoj när det kommer nya intresserade.Ursprungligen postat av pasavis Visa inläggDet är nog jkpg skulle jag tro
//Johan
Annars kommer det vara många "lokala" metare på mässan. Bl.a minst en i min monter...Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Sorry om du tog åt dig av min off topic skyllt. Det var mera menat som en ursäkt från min sida att jag fortsatte att mala på "off topic". En liten avstickare här och där skadar inte. Tvärt omUrsprungligen postat av hjartat Visa inläggDet är väl vid såna här tillfällen som den begränsade klassen är bra, just för de som vill känna på lite hur det är, men inte behöva köpa alla grejer på en gång.
lite offtopic men tyckte det passade in.
Vi ses snart i Gävle
Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Det ska till mera innan jag tar åt mig, så det är ingen fara,Ursprungligen postat av benste Visa inläggSorry om du tog åt dig av min off topic skyllt. Det var mera menat som en ursäkt från min sida att jag fortsatte att mala på "off topic". En liten avstickare här och där skadar inte. Tvärt om
Vi ses snart i Gävle
Ska du inte till Örebro? om inte så syns vi i Gävle
du har ju en titel att försvara :-)
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexDagens pass...4 Foton
-
Kanal: Mete - Allmänt
2026-08-26, 17:28 -
-