eBay.uk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

eBay.uk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av trashmasta Visa inlägg
    Har inte köpt speciellt mycket på ebay.co.uk däremot en del grejer på ebay.com.
    Nästan inga säljare har i beskrivningen att de skickar till sverige men kontaktar man den gör 90% av dem det. De är även väldigt "service minded" och upplyser om att det är dyrare frakt och att det kan ta lite längre tid, men även ofta vad frakten kommer gå på, om de samfraktar etc.
    Tänkt dock på att det kan bli tull på alla paker över 200sek. Ofta skriver de "gift" samt oftast slinker de igenom tullen ändå. Jag har bara åkt på tull på ett paket...
    Saken är den att det inte går att lägga ett bud om du inte är "behörig". Jag har kontaktat många i england och alla säger nej. I USA har jag sällan haft problem, då tillräckligt många har "ships to Europe"

Kommentera

På engelska då eller? På ebay.com har jag aldrig haft problem med det. Jag har handlat nästan uteslutande från folk där det står att de skickar till USA/Canada only. Dock kollar jag med alla innan och det är ej några problem. Men det kanske när de får en förfrågan om det går att sätta den användaren som behörig?
      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta Visa inlägg
        På engelska då eller? På ebay.com har jag aldrig haft problem med det. Jag har handlat nästan uteslutande från folk där det står att de skickar till USA/Canada only. Dock kollar jag med alla innan och det är ej några problem. Men det kanske när de får en förfrågan om det går att sätta den användaren som behörig?
        Skulle kunna vara det. Jag vet att jag varit trevlig och skrivit bra engelska, så det är inte anledningen. Men ja, det är bara på ebay.co.uk som jag fått nej. Aldrig behövt fråga ebay.com så där kanske de är lättare. Mycket privatpersoner som säljer få artiklar i england mot USA där det är ebaybaserade företag. De är kanske betydligt lättare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
          Nej handlar inte alls om det. Jag skriver bra engelska, och inte det som är problemet. När de lägger upp en annons och väljer vart de tänker skicka, då är vi uteslutna. De ändrar inget i efterhand. Det skall vara om du skriver till dem innan de lägger ut auktionen, men lycka till med det.

Ditt sista inlägg går knappt att förstå..."ditt val känslan kommer med antal transaktioner men smånitar kommer du gå på totalt sett kul speciellt usa ebay lycka till" Kanske bättre på engelska än svenska?
          Har över tvåhundra feedback på Ebay har deltagit i minst hundra USA only auktioner genom att vänligt ställa frågan (efter auktionsstart) min svenska är bra tror jag har du en välskött feedback lista hänvisa till den mycket bra mvh
          Senast ändrad av TAMTAM; 2008-02-22, 17:55.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
          696 svar
          52 185 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg efc__
          av efc__