Ursprungligen postat av dandark
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mässor
Collapse
X
-
Jag är oxå lite besviken på vimmerbymässan, hade inte varit där innan men kalla det mässa tycker jag var lite i överkant! Det jag personligen var ute efter var ju jerkbait å då var det ju AB som gällde! Så jag vill nog hellre utrycka mig som så att det var AB som kom ner till oss smålänningar å visade upp vad som finns i sortimentet! Jag kommer nog inte åka ner igen, satsar nog hellre resa å pengar på sportfiskemässan nästa år istället! Därmed inte sagt att jag var besviken på AB utbud även att jag inte handlade så mycket! (var ju inte direkt "mässpriser"om man säger)
-
Den generella känslan var lite besvikelse för våran del som åkte, finns en liten sammanfattning här:
www.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
Kommentera
-
Vi var först på Nässjömässan som jag tyckte var bättre än förra året. Mer folk och en massa grejor till specimenfisket. Alltid kul att träffa säljarna man handlar av o snacka lite skit med dem. Tycker att mässorna kompletterar varandra bra eftersom de har olika inriktning. Är man inte intresserad av karpfiske passar Nässjömässan bäst. Vi kom senare på dagen till Vimmerby. Då var det inte mycket folk där men mycket grejor till karp och jerk. Man hinner lätt med bägge mässorna på en dag. Hellre samma dag än två olika helger. Har man långt att köra är det bättre att köra mellan Nässjö och Vimmerby på en dag än att köra upp två helger. Så långt imellan är det inte.
Mvh Togge
Kommentera
-
precis.. håller med !!! var på vimmerby.. och det hade minskat väldigt mkt om man säger så.. nästan så att det inte var värt att åka dit... det fanns tex inte ens några gäddflöten på hela mässan.. hmmm .. så det vore riktigt fint till nästa år att slå i hop dom båda och satsa på en hel helg som det alltid varit...Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inläggSlå ihop mässorna, och ge det två dagar. Det tycker jag... Att inte lägga mässorna under den traditionella "id veckan" kan nog vara ett smart drag med...
Kommentera
-
Tydligen hade vimmerby minskat lite, men va mina polare sa om nässjö så va den inget vidare, dem gick mer eller mindre in och sen ut.
Visserligen va de lite glest på vimmerbymässan, men jag fick iaf handlat det som ja skulle ha!
Om ni nu ska slå ihop mässorna varför inte ta det på en neutral ort? sillstrypar metarna vill ha det i nässjö, och specimenmetarna vill ha de i vimmerby..... Då är det vell bara att ta mässorna på en neutral ort? Och sen ha det som en ren tävlingsmete/specimen/predator mässa, inte en massa vanliga "svensson" prylar.go fishing
Kommentera
-
Palle, var inte första april i måndags
Kupolen... ligger inte den i Borlänge?
Dandee, tror inte att det har med neutral ort att göra. Tror det handlar om inkomsterna. Av ren nyfikenhet, fiskar dina polare bara "larmfiske" ?Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Yes dem fiskar bara larmfiske.
Och en fråga till dig Benni, ska de ta 1 vecka att få ut en annons på metetorget.com ? Jag la in annonsen förra onsdagen eller torsdagen, och i lördags hade den inte kommit ut, sen trodde ja de va fel o la in en ny i måndags, men den har inte kommit ut heller.go fishing
Kommentera
-
Misstänkte att du drog ett likhetstecken mellan larm och specimenUrsprungligen postat av Danneee88 Visa inläggYes dem fiskar bara larmfiske.
Och en fråga till dig Benni, ska de ta 1 vecka att få ut en annons på metetorget.com ? Jag la in annonsen förra onsdagen eller torsdagen, och i lördags hade den inte kommit ut, sen trodde ja de va fel o la in en ny i måndags, men den har inte kommit ut heller.
Ska och ska.
Det ska komma en avisering per mail och normalt sker uppdateringen under en och samma arbetsdag. Nu har det varit något lurt med aviseringen.... kan inte komma på vad. Allt ser ok ut.. men är det uppenbarligen inte. Jag publicerade din senaste.
Senast ändrad av benste; 2008-04-03, 19:17.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 373 visningar