Mässor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mässor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mässor

Årets "stora" mässhelg har gått av stapeln och det är säkert många som göttat sig bland metesakerna och kanske gjort några fynd.

Höglandsfiskarna gör en utvärdering där de frågar oss utställare vad vi tyckte om mässan etc. Det skulle också vara intressant att höra vad ni mässbesökare tycker om mässan i Nässjö respektive Vimmerby? Tänkte ta och vidarebefodra det till arrangörerna så att de kan utvecklas till nästa år.

Vad tyckter ni var bra?
    Vad tycker ni var mindre bra?
    Ligger den rätt i tiden? (svår balansgång med att leveransenra måste komma i tid och dessutom tima isfiskesäsongens slut och metesäsongen start)
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Det är tråkigt att de ligger på samma dag. Det finns säkert många som vill gå på båda men inte har möjlighet till det då de ligger på samma dag.
    www.solskensmetarna.se

Kommentera

Slå ihop mässorna, och ge det två dagar. Det tycker jag... Att inte lägga mässorna under den traditionella "id veckan" kan nog vara ett smart drag med...
      sigpic

Kommentera

Slå ihop mässorna verkar vara det som de flesta önskar. Men det blir nog svårt har jag förstått. Möjligen att de kan hamna på olika datum eller att någon av dem dör ut.
        Mete framför allt!
        www.Metetorget.com

Kommentera

Vi har jo fler gånge erbjudat att ni kan komma till Vimmerby och vi kan ha mässan i en och samma lokal, men ni är jo INTE interesseret så det är väl inte mer att snacka om.

Vimmerby Mässahallar är en grym lokal och kan lätt hantera över 1000 pers.

Vi är väldigt nöjda med årets Vimmerbymässa som hade ca 375 besökare vilket var bra mycket mer än förra året och alla utställere var xtremt nöjda.

Vi har redan bookad Lördag 28 Mars 2009 men vi kan väl räkna med att Nässjö bookar samma dag

Kommentera

Mässan i Nässjö var trevlig, men en sak som jag tycker inte var så bra var att man inte riktigt visste var gränsen mellan de olika affärerna gick, de fanns ju många spön och sånt som stod mellan två affärer.....

//Johan

Kommentera

Ursprungligen postat av Mad Dane Visa inlägg
              Vi har jo fler gånge erbjudat att ni kan komma till Vimmerby och vi kan ha mässan i en och samma lokal, men ni är jo INTE interesseret så det är väl inte mer att snacka om.

Vimmerby Mässahallar är en grym lokal och kan lätt hantera över 1000 pers.

Vi är väldigt nöjda med årets Vimmerbymässa som hade ca 375 besökare vilket var bra mycket mer än förra året och alla utställere var xtremt nöjda.

Vi har redan bookad Lördag 28 Mars 2009 men vi kan väl räkna med att Nässjö bookar samma dag
              Varför envisas du med att säga Ni?!?!? Du blandar kanske ihop mig med någon annan. Jag är utställare på mässan. Inget annat. Höglandsfiskarna arrangerar. Så du får nog prata med dem. Nässjö hade t.ex 750 betalande (ungdomar går in gratis) och 11-12 utställare och jag misstänker att positionerna är låsta eftersom eftersom ena eller andra parten troligen förlorar för mycket på en flytt. De har t.ex stark lokal förankring och stark marknadsföring. Hälften av besökarna och utställarna är lokala sportfiskare.

De hade säkert gärna sett att du kom dit istället
              Senast ändrad av benste; 2008-04-02, 12:00.
              Mete framför allt!
              www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av pasavis Visa inlägg
                Mässan i Nässjö var trevlig, men en sak som jag tycker inte var så bra var att man inte riktigt visste var gränsen mellan de olika affärerna gick, de fanns ju många spön och sånt som stod mellan två affärer.....

//Johan
                Var du på mässan? Synd att jag inte visste det. Alltid roligt att få ett ansikte på de man "tjötar" med här.

Du har rätt om spöna. Det var säkert jag som var boven dessutom. Jag snyltade olovligen in lite på utrymmet mellan mig och KUT Marina.

/Benni
                Mete framför allt!
                www.Metetorget.com

Kommentera

Nässjömässan var bra tycker jag!
                  lite besviken på vimmerbymässan, jag tyckte det var ganska tommt där om man jämför med förra året....
                  http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
                    Var du på mässan? Synd att jag inte visste det. Alltid roligt att få ett ansikte på de man "tjötar" med här.

Du har rätt om spöna. Det var säkert jag som var boven dessutom. Jag snyltade olovligen in lite på utrymmet mellan mig och KUT Marina.

/Benni
                    Så klart jag var på mässan, man kan ju inte missa årets happening
                    Det var nog inte bara du som var boven
                    Man borde ha någon typ av markering som visar vad gränsen mellan de olika affärerna går kanske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                    697 svar
                    51 363 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__