Köpa fruset bete i Sverige? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa fruset bete i Sverige?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa fruset bete i Sverige?

Hej,

Finns det något liknande det här; http://www.tackleuk.co.uk/frozen-baits-c-76_151.html, att köpa från Sverige?
    Jag antar att det inte går så bra att beställa från England då jag kan tänka mig att dem hinner smälta och det är ju ingen höjdare direkt.
    Skulle vara jävligt praktiskt att kunna beställa hem istället för att åka runt till alla mat- och fiskbutiker och leta efter de olika sorterna man vill ha.

Tack.
    "There's always a bigger fish"

Finns säkert, men inte i alla butiker direkt.. Jag har i princip bara sprungit på stagg, bläckfisk, räka och liknande havsbeten..

Jag tycker mataffären funkar lysande.. Köp 1-3-5-10kilo direkt och släng i frysen så har du sä det räcker en säsong Jag skulle ringa runt till en bunt affärer/fiskhandlare och kolla vad dom har inne regelbundet, och helt enkelt dra och shoppa loss om jag vore dig..

Kommentera

Spontant infinner sig frågan varför? Är man intresserad av deadbait-fiske efter gädda, så är det väl en enkel sak att köpa/fiska upp betesfisk själv - för att sedan "krydda" och frysa in... istället för att köpa 4 norsar från England för nästan 40 spänn + frakt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Larsch Visa inlägg
        Spontant infinner sig frågan varför? Är man intresserad av deadbait-fiske efter gädda, så är det väl en enkel sak att köpa/fiska upp betesfisk själv - för att sedan "krydda" och frysa in... istället för att köpa 4 norsar från England för nästan 40 spänn + frakt.
        För att alla kanske inte har tid eller möjlighet att fiska upp sin egen betesfisk, något som kan kräva ganska mycket tid.
        Angående köpa betesfisk själv, så är det väl just det jag frågar efter? Inte från England utan från Sverige vilket står klart och tydligt i trådtiteln, men du kanske missade det?

TattooedAlot: Jag antar det, skulle dock underlätta mycket om det fanns något liknande detta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hampa Visa inlägg
          För att alla kanske inte har tid eller möjlighet att fiska upp sin egen betesfisk, något som kan kräva ganska mycket tid.
          Angående köpa betesfisk själv, så är det väl just det jag frågar efter? Inte från England utan från Sverige vilket står klart och tydligt i trådtiteln, men du kanske missade det?

TattooedAlot: Jag antar det, skulle dock underlätta mycket om det fanns något liknande detta.
          Nej, det gjorde jag inte... men det är förmodligen billigare, och möjligen bättre, att K Ö P A fyra strömmingar i en vanlig fiskdisk än vacummförpackade i en redskapsbutik. Att frysa in tar inte speciellt lång tid.

Kommentera

Ja, jo, det är ju enkelt att få det skickat till sig förvisso.. Förutom att man måste vara hemma när budet kommer/åka snabbt som faen till posten för att hämta ut det innan det tinar
            Jag ska inte försöka övertala nån att det är en dålig idé, men för egen del så funkar det bättre att hitta en vettig fiskehandlare/affär för att hålla ner priset och krånglet

Hoppas du hittar en lösning som funkar !

Kommentera

Tror inte det är märkvärdigt dyrare, mycket möjligt att det är men kvalitén på fisken som säljs som bete behöver ju inte vara lika hög som på en fisk som ska ätas.
              Att köpa i fiskeredskapsbutik mot att köpa i mat/fiskbutik gör varken till eller från enligt mig, det som jag tyckte verkade bekvämt var att enkelt kunna beställa hem det jag ville ha och få det i brevlådan dagen efter.

Edit: Såg inte ditt inlägg innan jag postade TattooedAlot. Men jag håller med.
              Senast ändrad av Hampa; 2008-09-25, 20:53.

Kommentera

OK, jag hoppas du hittar en bra lösning. Jag har kört en del med "saltvattensfisk"som bete men inte rönt nån direkt framgång - åtminstone inte med "static ledgering" på engelskt vis. Det vore skoj att höra dina eller andras erfarenheter i ämnet.

Kommentera

Okej, nä jag är rätt ny på det här. Tänkte börja köra rätt hårt på det nu när det börjar bli kallare, i alla fall de gånger jag inte har tillgång till båt utan får fiska från land. Fick tag på lite strömming häromdagen som jag fryst in så ska ner imorgon och testa lite.
                  Återkommer med resultat

Kommentera

jag kan frysa in lite mörtar räkor och dylikt som du kan får köpa billigt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 953 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37