Köp av enbart quivertips. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp av enbart quivertips.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hade tänkt att köpa in en gäng med lösa toppar redan i år men Spro lade ner "löstoppsförsäljingen". Har haft Stradivaritoppar på lager men den sisa tog slut förra månaden. Det kommer in fler.

I år gör jag nya försök att få in lite olika diametrar. Det finns en hel del företag som standarduppsättningar men lite olika material och diameters. Glasfiber och kolfiber. Kolfiber är dyrare men det enda användbara i strömmande vatten. Glasfiber är fina i stilla vatten.

Det går att modda toppar där det skiljer lite i diameter genom att slipa ner eller att lägga på lack.
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Kommentera

Benste, vad kommer topparna att kosta?

Slipa ner har jag gjort någon gång men varianten med lacket var ju ett tips värt sin vikt i guld ; )
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Drennan topparna är som sagt lite dyra men grymmt fina med hög kvalitet, beställer man från england så blir det samma pris eller till och med dyrare med frakten...Och att sitta o göra dem själv är bara slöseri med tid, de blir dyrt med alla öglor och de är inte lätt att få de snyggt på de tunna klingorna....

Som Benste nämde så brukar de inte vara något problem att få dem att passa antigen slipar man ner dem eller så lägger man på lite lack så de behöver du nog inte oroa dig för....

Kommentera

Har man några söndriga så har man ju öglor över (kanske inte toppögla dock). Var får man tag på materialet till klingan då?

Kan vara kul att tillverka något själv under mörka vinterkvällar...
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
            Benste, vad kommer topparna att kosta?

Slipa ner har jag gjort någon gång men varianten med lacket var ju ett tips värt sin vikt i guld ; )
            Kostnad vet jag inte än. Leverantören jag tjötar på har inte sänt prislista. Men kostar de mer än 225kr ut i butik så beställer jag inte. Stradivaritopparna jag fick senast var ganska så dyra. De som köpt extra till Stradivarispöna har fått den sponsrade. Men jag skall se om det går att få loss ett större parti billigare. Borde kunna hamna runt 225kr även de om jag kan pressa priset.

Det finns "billigare" polska att köpa, även i Sverie, om du kikar runt lite på nätet.
            Senast ändrad av benste; 2008-12-13, 13:39.
            Mete framför allt!
            www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
            696 svar
            52 180 visningar
            1 gilla