Sarvmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sarvmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• braxmax
    replied
    fan vad gööööööööött

har du köpt hem 5kg gräs från holland och rökt upp det på 10min rudan5??? annars går det inte att förklara dina coola inlägg, eller så e du en väldigt pratsam 2åring...gissade jag rätt?

Lämna en kommentar:

• Rudan5
    replied
    mmm, men finns det karp eller ruda där? rengbåge?

Lämna en kommentar:

• Tobiasl
    replied
    Ursprungligen postat av Rudan5 Visa inlägg
    alla gör vi misstiag, svartån ligger vell i linköping? den rinner genom där i alla fall, vad fiskar du där då? hört att det finns mal där.

Kolla denna länk:

Lämna en kommentar:

• Rudan5
    replied
    Ursprungligen postat av Tobiasl Visa inlägg
    Sorry, skrev det automatiskt

Ån ska det vara
    alla gör vi misstiag, svartån ligger vell i linköping? den rinner genom där i alla fall, vad fiskar du där då? hört att det finns mal där.

Lämna en kommentar:

• Tobiasl
    replied
    Sorry, skrev det automatiskt

Ån ska det vara
    Senast ändrad av Tobiasl; 2009-04-23, 14:25.

Lämna en kommentar:

• Olof
    replied
    Egentligen var jag ironisk och det var inte dig jag menade utan om gubben varit en riktig specimenhunter hade han nog inte ens nämt sjön

Egentligen borde jag åka dit någongång men tyvärr och fisket bäst när det är skola.
    Svartån är ingen sjö...

Lämna en kommentar:

• Tobiasl
    replied
    Egentligen var jag ironisk och det var inte dig jag menade utan om gubben varit en riktig specimenhunter hade han nog inte ens nämt sjön

Egentligen borde jag åka dit någongång men tyvärr och fisket bäst när det är skola.

Lämna en kommentar:

• Dalis
    replied
    Ursprungligen postat av Tobiasl
    Hehe. Jag får försöka bli bästa kompis med gubben på en kvart och få erbjudan att sova på hans tomt

Nej men det låter som han inte vet vad han snackar om. En fiskeintresserade person hade nog aldrig ens nämt sjön. Bra för fiskare iaf
    Du behöver nog inte ens bli spec mycket kompis med honom för att få fiska där, ligger liksom ganska mycket i utkanten av hans rejält stora tomt, men fiskeplatsen är inte densamma som när krause tog rekordet, han har fyllt ut till en uteplats därnere för några år sen och fisket har tydligen aldrig blivit lika bra igen där.. Men det finns forfarande chans på stor fisk där, och man får ofta bonusfärnor, färnabetsåndet på sträckan är riktigt storvuxet, om än extremt hårdfiskat.
    Var det där med sjön ämnat för mej? Isf begriper jag inte ett ord av det.

Lämna en kommentar:

• Dalis
    replied
    Sarvmete i svartån: Sarven hugger "ibland" och färnan på dagen men är det endast dem som är intressanta.
    Jag tänkte ta ett pass där någongång men man vill ju ha en anledning till att åka.
    Ja som sagt sarvfisket kan gå lite hursomhelst om man aldrig har varit där förut, vissa träffar rätt och tar 2 över 1300 första gången, andra kan nöta flera säsonger utan att lyckas, dom som vet vad dom gör och har koll på fisket fångar stor sarv ganska regelbundet. Större delen av fisket bedrivs i trakterna kring östanbäck (tror jag det heter, ligger ganska nära mantorp) där finns en fiskekamp (tror den heter östanbäcks fiskekamp?) Den som har den är en ganska speciell gubbe men han har riktigt bra koll på området och snackar med de flesta duktiga metarna som fiskar i området, Dessutom är svenska rekordet faktiskt taget på han tomt:P Snacka med honom om hotspots när du ändå är där och löser fiskekort, han brukar vara givmild med tips.

Lämna en kommentar:

• Rudan5
    replied
    fick en sarv på 5 hg i sommar på liten flytande wobbler, helt otroligt om ni frågar mig fisken var närmare 3 dm lång

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
696 svar
52 126 visningar
1 gilla
Senaste inlägg efc__
av efc__