"Spötopp" till Shakespear Mach 3 10ft feeder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Spötopp" till Shakespear Mach 3 10ft feeder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "Spötopp" till Shakespear Mach 3 10ft feeder

Tjena..

Vet inte om denna tråden ligger i rätt kategori, så flytta den gärna om det är fel.

Jag är ute efter en ny "topp" till mitt Shakespear mach 3 10ft Feeder.. jag har 3 olika "toppar" strl: 1 oz, 1½ oz samt 2 oz. Nu är jag ute efter en topp som jag kan använda om jag vill kasta med spöet, och vet inte var man kan köpa det, och vilken spötopp som är bäst? Jag fiskar vid kusten, inte med båt utan på t.ex piren, kullaberg m.m..

Någon som har några bra tips?

Mvh ThellaaN
    Fiskeutrustning:

Cormoran Carbostar Spinning 2,40m - Med en Cormoran Magnesia 3000 10PiF Haspelrulle.

Shakespear mach 3 10ft Feeder med 3 olika storlekar på toppen, 1 oz, 1½ oz samt 2 oz.

ska du kasta med drag? Isåfall så rekommenderar jag att använda ett annat spö än ditt feeder spö har inte så kul aktion att svinga drag med! Om du är ute efter grövre toppar av märket ditt märke på spö så skulle jag kolla på engelska butiker på nätet där kan du nog fåett bra pris och samtidigt passa på att köpa flera toppar/quivers.

MVH

Alex

Kommentera

Det beror lite på actionen på spöt. Feederspön är gjorda för att kasta hyfsat tunga saker med så att kasta kommer inte bli några problem med de vikter spö är avsett för. Är spöt för mjukt kan det bli problem med krokning av t.ex gädda, få ett jerkbete att röra sig rätt osv.

Nu har jag inte testat så mycket men det har hänt att jag tagit mitt medium feeder, tagit av quivertoppen och dängt drag med det. I det här fallet ett lite styvare feederspö.

Ta bort quivertoppen på dit feederspö och testfiska lite. Om sista öglan sitter nära änden av spö så kommer du kunna fiska med det som det är utan att det trasslar runt spötoppen. Annars kan man säkert få det att fungera genom att ta en reservquiver eller annan topp som passar och kapa den efter några cm och sätta på en toppögla.
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
      696 svar
      52 090 visningar
      1 gilla