Gösmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gösmete

Finns säkert trådar om detta, men hittar inte.

Har fiskat gädda hela mitt liv och är därför väldigt ny på detta med gös och mete.

Vart hittar man gös så här års? typ vid utlopp, vikar, vid bergskanter eller ute på djupet? Fiskar i mälaren, då från land men har även båt vid östkusten med ekolod.

Har även hört att gös har, precis som gäddorna, olika huggtider men att det är ännu större skillnader när det gäller gös, frågan är alltså när man borde vara ute?

Vilket väder ska det vara? Soligt/regn/mulet/blåsigt? Vindhastigheter?

Mycket tacksam för svar!

Ursprungligen postat av Jonas_eriksson5 Visa inlägg
    Finns säkert trådar om detta, men hittar inte.

Har fiskat gädda hela mitt liv och är därför väldigt ny på detta med gös och mete.

Vart hittar man gös så här års? typ vid utlopp, vikar, vid bergskanter eller ute på djupet? Fiskar i mälaren, då från land men har även båt vid östkusten med ekolod.

Har även hört att gös har, precis som gäddorna, olika huggtider men att det är ännu större skillnader när det gäller gös, frågan är alltså när man borde vara ute?

Vilket väder ska det vara? Soligt/regn/mulet/blåsigt? Vindhastigheter?

Mycket tacksam för svar!

Här har du en liten artikel som nog kan vara till hjälp.. http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=21595

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Kommentera

Hur är det egentligen med åar så här års? Det kan jag inte hitta i artikeln. Går de fortfarande upp i åar om det är hyfsat djupt? Kan de stå precis vid utloppet där småfisk ofta samlas?

Kommentera

Jag fiskar i en å ca 3.3 meter ...fast ofta bottenmete och det fungerar än!! men det är bättre när det är mycket vatten i ån iaf. där jag fiskar.... fick 4 st i fredags.....så det är bara att prova

Kommentera

Finns det nån lynnigare fisk än gös? I vissa åar bara mitt på natten i ytan, i storsjön gästrikland mellan 17-21 på grynnorna. en grynna på 6 m djup med omkringliggande 9 meters djup e perfekt denna tid på året. både bottenmete och flötmete. men flötmetet ska va riktigt djupt inställt typ 7-8 meter. man kan höja stoppknuten något framåt niotiden, typ på 5 meter. men det var storsjön det, den sjön kan jag utan och innan vad det gäller gös på mete. börja från 1700 och fiska dig framåt så kommer du se när perioden faller in. och vilket djup det e i ån verkar ha mindre betydelse än djupet i en sjö men en djuphåla har ju aldrig skadat

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
            685 svar
            50 521 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg efc__
            av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
            17 svar
            1 862 visningar