Bra*** - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra***

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bra***

    tjao jag skulle bara vilja ha ett bra tips om hur man fångar stora braxar, har fiskat några gånger men bara fått brax på max 1, 5 kg, har mäskat an gång men gav en något vidare resultat.

  • #2
    Använd forumets sökfunktion. Detta har varit på tapeten många gånger...

    Annars är det bara att nöta

    Ett alternativ för att få stora är att köra större krokar med större beten eller larmfiske med boilies. Detta är dock ingen regel. De stora kan mycket väl nappa på 2-3 maggots. Det gäller att lokalisera fiskarna. Även lite tur kan inte skada...
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #3
      haha okidoki skall söka men om man skall köra med larm, vet du var man kan köpa biliga sådana saker?

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av ghostface Visa inlägg
        haha okidoki skall söka men om man skall köra med larm, vet du var man kan köpa biliga sådana saker?
        Billiga larm är (oftast) inte värda pengarna. Efter första regnskuren kan man slänga dem i sopsäcken. Jag hade tur och har billiga larm jag använt i hällregn flera gånger och de funkar kanon. Du får nog be larmfantasterna (karpmetarna och gäddmetarna) om hjälp - själv fiskar jag aktivt 99% av tiden.
        Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-07-20, 12:42.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #5
          Vanlig ålbjällra funkar fint finns att köpa i princip alla fiskeaffärer, priset ligger runt 10-15kr

          Kommentera


          • #6
            A och O för att få stora fiskar är att fiska på rätt ställe. Det finns inte stora braxnar överallt.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              A och O för att få stora fiskar är att fiska på rätt ställe. Det finns inte stora braxnar överallt.
              Helt rätt...med tillägget att du sannolikt måste lägga en massa tid just där. Visst man kan ha tur, men tur är ju inget man vill lite till. Hårt arbete ger resultat!

              Kommentera


              • #8
                okidoki då blir det bara att fiska på då =))

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                670 svar
                50 041 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg efc__
                av efc__
                 
                Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                17 svar
                1 843 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg JontaK
                av JontaK
                 
                Startad av efc__, 2025-07-14, 23:52
                22 svar
                470 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg efc__
                av efc__
                 
                Startad av Donkeykong, 2026-05-30, 11:52
                3 svar
                233 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Donkeykong  
                Arbetar...
                X