Sutar mäsk test! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutar mäsk test!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sutar mäsk test!

Hej!
    Ska ut och testa ett nytt mäsk som inte jag har tästat innan!
    Hvregryn, Hampafrön, Majs, nerklippt mask!
    Vad tror ni?; )
    Återkommer med resultat!

Skit fiske på er!

funkar nog fint!
    sportfiskeguide i växjö/småland

www.sportfiske-vaxjo.co.nr

Kommentera

Ursprungligen postat av braxmax Visa inlägg
      funkar nog fint!
      Det hoppas vi

Kommentera

Det beror på skulle jag tro. Med bara havregryn som bas blir det som loosefeed. Antar att du måste tillsätta bra mycket vatten för att det skall bli bollar, och då funkar inte mäsket speciellt bra. Om du nu inte vill ha det som loosefeed mäsk..
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
          Det beror på skulle jag tro. Med bara havregryn som bas blir det som loosefeed. Antar att du måste tillsätta bra mycket vatten för att det skall bli bollar, och då funkar inte mäsket speciellt bra. Om du nu inte vill ha det som loosefeed mäsk..
          vad tycker du jag mer ska ha då?

Kommentera

Ströbröd för att binda mäsket, om du vill göra det lätt för dig. Annars skulle jag använda antingen malen hampa (finns att köpa) och blöta upp eller ett bra grundmäsk. Grundmäsk kan du köpa här - http://www.metecentrum.se/

Vet inte varför de inte säljer sensas sutaremäsk dock.. konstigt.. bream mäsket funkar bra annars om sjön inte håller en jävla massa braxen och mört. Om du plågas av mört och småbraxen så kör med mörkt topmix grundmäsk.
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

Grundmäsk kan man köpa lite var stans förvisso Metecentrum har inte Sensas längre. De importerar direkt från JVS. Det är också ett helt ok mäsk.

Du kan faktiskt ta vanlig hederlig matjord. Eller jorden från "sorkhögar". Båda är bra baser. Sålla först jorden så att du får bort rötter och växtdelar. Fukta sedan jorden lite lätt med en blomspruta och vatten. Rör om noga.

Jorden kan du använda med groundbait (fuktat). Färdigt eller egenblandat. I blandningen kan du sedan lägga i partiklar och beten som majs, kokt hampa, lite havregryn, klipp mask eller dylikt etc. Man kan också spetsa med oljor och aromer.
              Senast ändrad av benste; 2009-07-28, 15:49.
              Mete framför allt!
              www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
                Grundmäsk kan man köpa lite var stans förvisso Metecentrum har inte Sensas längre. De importerar direkt från JVS. Det är också ett helt ok mäsk.

Du kan faktiskt ta vanlig hederlig matjord. Eller jorden från "sorkhögar". Båda är bra baser. Sålla först jorden så att du får bort rötter och växtdelar. Fukta sedan jorden lite lätt med en blomspruta och vatten. Rör om noga.

Jorden kan du använda med groundbait (fuktat). Färdigt eller egenblandat. I blandningen kan du sedan lägga i partiklar och beten som majs, kokt hampa, lite havregryn, klipp mask eller dylikt etc. Man kan också spetsa med oljor och aromer.
                Okej det ska jag tästa vad brukar du föredra för oljor och aromer då?

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
                  Grundmäsk kan man köpa lite var stans förvisso Metecentrum har inte Sensas längre. De importerar direkt från JVS. Det är också ett helt ok mäsk..
                  Jaså.. då bör de ta bort allt de har på sidan
                  Bloggen | Portfolio

Kommentera

Pratade med Ulf på metecentrum våras och jag fick för mig att de inte skulle ta in mer i år. Men det ser onekligen ut som att jag missförstod honom eftersom de har fullt med Sensas på deras hemsida.

Sensas Tanche är en riktigt gammal blandning. Länge sedan man såg den "live" så att säga.
                    Mete framför allt!
                    www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                    687 svar
                    50 680 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                    17 svar
                    1 870 visningar