Flötestopp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flötestopp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flötestopp

Såg på FJ's Berggylta film och hur man metar med flöte. Fick mig att undra över flötesstoppern. Om man nu skulle vilja meta på ca 15 meters djup. Hur gör man då med flötesstoppet? Får man dra ut på land placera de där man vill ha sen bara rulla upp linan på rullen med stoppet på?

Ja fiskar man från land så måste man ju göra på det viset.
    Fiskar man från båt så kan man så klart vänta tills man är ute och göra det på plats, då är det enkelt.

Ett flötesstopp ska inte vara något problem att spola upp på rullen. Risken finns att linan kan klämmas men det brukar det inte göra för mig när jag flötesmetar olika fiskar och har djupt på.

Kommentera

Handlar mycket om vilket stopp du använder och hur stora ringar du har i spöet.. Jag gillar flötes-stoppar till allt möjligt, men ska jag köra glidande flöte "på riktigt" drar jag hellre dit en stoppknut med nylonlina..

Kommentera

Dom här funkar skitbra, kan du även ha framför knutar om du har tyngder på linan vid spinnfiske så skyddar dom så tyngden inte slår/nöter på knuten.

Du trär bara igenom linan som du ser på bilden genom en av öglorna och drar över en gummiknopp, så drar du den så långt upp på linan som du vill sen vevar du in linan på rullen som vanligt igen. du kan sitta hemma vid köksbordet och göra det

Senast ändrad av sascha; 2009-07-31, 08:54.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
        697 svar
        51 883 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg efc__
        av efc__