Jag har fångat en 3 kilos på en lite rödvit sked när jag var desperat efter abborre och grävde djupt i draglådan. Är väl kanske inte det vanligaste fångstsättet, men det förekommer.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
brax
Collapse
X
-
Nej då, fiskar där själv varje år. I maj går brallarna till för att leka. Då kan man fiska dem från land trots att det är grund. Feeder eller rullspömete är effektivast.Ursprungligen postat av renee78 Visa inläggdet ska ju vara förbjudet vid skansbanken vad ja hört
och sen lär man väl ha båt vid järnvägen ===?????Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Jag vill inte skylta med mitt PB på braxen - det är relativt klent
Braxen är för min del en inte helt ovälkommen bifångst vid sutarmetet. Det blir lite mer satsning på braxen framöver i strömmande vatten med feederspöt.
Renee78, jag rekommenderar inköp av matchspö och/eller feederspö - det är i min mening de två roligaste meteformerna.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Braxnarna brukar bli feta på hösten så det börjar bli hett med det fisket så smått. Annars så är huvudregeln: tidig morgon eller sen kväll.Ursprungligen postat av renee78 Visa inläggokej , vad är normal vikt att få upp?
nån speciell tid man ska fiska för att få upp dom?
Mitt i sommaren när det är som varmast i vattnet, och karpfiskarna blir lite segare, kan det löna sig med mete mitt i natten om man vill få de riktigt stora på kroken. Jag läste i en utländsk fisketidning om en kille som på sommaren fiskade just på natten. Han menade på att han fick de största mellan 01:00 - 03:00.
I strömmande vatten hittar du braxnarna i djuphålorna.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
ok han inne på fiskeaffären sa att dom satt upp förbjudna skyltar där och att dom tagit många på fiske där som fått dyra böter
men det kanske är stort där???
Ursprungligen postat av renee78 Visa inläggdet ska ju vara förbjudet vid skansbanken vad ja hört
och sen lär man väl ha båt vid järnvägen ===?????
Kommentera
-
Det var inga skyltar när vi var där sist. Kan ju ha ändrats eller så pratar vi om två olika ställen. Vi fiskar från järnvägsvallen utanför "viken" (där många specimenmetar sarv).Ursprungligen postat av renee78 Visa inläggok han inne på fiskeaffären sa att dom satt upp förbjudna skyltar där och att dom tagit många på fiske där som fått dyra böter
men det kanske är stort där???Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
48 614 visningar