vilken knut - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilken knut

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vilken knut

hejsan.. jag sitter och ska byta lina på mina metspön.. nu undrar jag vilken knut jag ska ha på själva spöet.. och vilken som ska sitta på flötet?

Ursprungligen postat av smetfan Visa inlägg
    hejsan.. jag sitter och ska byta lina på mina metspön.. nu undrar jag vilken knut jag ska ha på själva spöet.. och vilken som ska sitta på flötet?
    spolaxelknuten brukar sitta bra.... men det beror på om du har en öggla på spöt? I så fall kan du göra en vanlig fiskeknut.

Här har du en länk på lite bra knutar och i vilket sammanhang dom kan vara bra.
    Join thousands of people who own a premium domain. Affordable financing available.
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

jo jag har ögla på spöet.. men vad är en vanlig knut då? aldrig gjort detta förut så kan inte något alls.. vad ska jag använda för knut på kroken?

Kommentera

Ursprungligen postat av smetfan Visa inlägg
        jo jag har ögla på spöet.. men vad är en vanlig knut då? aldrig gjort detta förut så kan inte något alls.. vad ska jag använda för knut på kroken?
        Betesknuten

Det är den vanligaste knuten att fästa sina drag med. Den är både stark och lätt att komma ihåg.
        Börja med att föra linspetsen genom kroköglan eller beteslåset. Sno sedan linan runt huvudlina minst fyra gånger, trä sedan tråden genom öglorna. Fukta lite nätt och dra åt. Färdigt.

Kolla bild på länken jag skickade tidigare. Det är den första knuten som du kan läsa dig till....
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

perfekt

men vilken är den vanliga knuten som jag ska ha på spöet? jag har ögla på det..

vet att jag verkar efterbliven nu.. ^^ men men

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
          687 svar
          51 038 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg efc__
          av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
          17 svar
          1 881 visningar