sarv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sarv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• sarv

ska försöka överlista lite större sarv nästa helg men vet inte riktigt vad man ska mäska med.
    Jag hade tänkt köra flöt/bottenmete med lite olika beten.
    Men vad ska jag mäska med

Skitfiske!
    Bajen forever!

de gillar chokladsmak, så ströbröd, oboy och majs borde funka.

Kommentera

Kanonbra artikel om sarvmete.
      Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

kör bara med majs!vanligt mäsk lockar in massor med småfisk..och med flötmete
        Senast ändrad av minken; 2004-05-04, 08:04.
        UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
        minken.bloggsida.se/

Kommentera

Stora sarvar har jag aldrig fått men däremot har mindre huggit masken precis i ytan ”on-the-drop” inne bland näckrosblad. Är detta ett specifikt beteende för små sarvar eller har även större sarvar uppmärksamheten riktad uppåt precis som munnen?
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Visst får man in småfisk när man mäskar men det är inte alltid en nackdel. Ätande fisk skickar signaler att "här finns mat" och det lockar in även de större sarvarna. Flötmete är helt klart roligast men bottenmete funkar givetvis bra - men fiska då med en kortare kroktafs och en längre tafs till blyet så att du fiskar i frivattnet. Bröd och majs är kanonbra beten till sarvarna. Sött mäsk lockar sarv, mina favoriter är jordgubbssmak. Köp Energy Baits mäsktillsatser och blanda i mäsket. Spraya gärna betet med någon av deras söta sprayer. Mörkerfiske är outstanding så här års. Kolla in på www.energybait.com för mer info om deras sprayer och mäsktillsatser osv.
            -----------

<"))))><

Kommentera

peter->gäller ju hinna få dem stora och nappa oxå.. ibland har jag fått tokspel på all små sarv som käkar av allt bete på 2 sek!i sådana fall kan det vara värt att fiska några meter från mäsket..
              bebest->fiskade själv sarv i helgen och fick lite fisk över 7hg och alla dem nappa 1-3dm från vassen,1m ifrån inte en sarv!så nog gillar även dem stora att böka runt i vass/näckrosor.
              UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
              minken.bloggsida.se/

Kommentera

Fish at last light or first light, You free line a piece of bread crust, the size of a 5kr. the smaller fish will attack it but wont get hooked, then once the larger fish see whats going on, they swim in a take whats left, strike when you see the line go tight, never fails!!!!

William....

Ps, must be the right sort of bread, the large freash baked stuff, it has a very soft inside and very hard outside, the best piece to use is the under side,

PPs, you can do the same for carp, just use bread the size of a match box!!!
                Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2004-05-04, 11:48.
                I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Minken - Det är helt sant att de mindre sarvarna kan ställa till en del problem. Nu är det så att där jag fiskar finns det knappt fisk under 8 hekto... men å andra sidan så har ju inte alla lika bra som jag
                  -----------

<"))))><

Kommentera

Ju mer sarv man får in på platsen, desto bättre. Kör med större beten bara för att sålla bort småfisken. Boilies, stora kulor av vanlig deg, räka eller större flakes funkar alltid och i vissa lägen kan småfisk(som bete alltså) ge rejäla bitar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                    686 svar
                    50 539 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                    17 svar
                    1 862 visningar