Har blivit riktigt sugen på asp, och undrar hur man enklast flötmetar dessa? Nån som har nån erfarenhet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flötmeta asp!
Collapse
X
-
Du är inte ensam om att vara sugen på detta. Jag har gjort ett par försök de senaste dagarna i den sjö som jag gissar du tänkt fiska i (om du bor i Brottby). Resultatet hittils är lite klent (en tappad asp på uppskattningsvis 2-3 kg). Metar med löja ca 1 - 1,5 meter under ytan. Inga konstigheter: flöte (8 gr), sänke och en krok (2:a).
Jag kom precis hem från en tur och kunde tyvärr konstatera att det låg 4 st nät där jag skulle fiska (naturligtvis inte korrekt utmärkta) men asparna var i farten, såg ett par som jagade i ytan.... everything else is baitfish.
Kommentera
-
Låter spännande! Bor i brottby ja.Ursprungligen postat av Mugge Visa inläggDu är inte ensam om att vara sugen på detta. Jag har gjort ett par försök de senaste dagarna i den sjö som jag gissar du tänkt fiska i (om du bor i Brottby). Resultatet hittils är lite klent (en tappad asp på uppskattningsvis 2-3 kg). Metar med löja ca 1 - 1,5 meter under ytan. Inga konstigheter: flöte (8 gr), sänke och en krok (2:a).
Jag kom precis hem från en tur och kunde tyvärr konstatera att det låg 4 st nät där jag skulle fiska (naturligtvis inte korrekt utmärkta) men asparna var i farten, såg ett par som jagade i ytan.
Fan vad drygt med nät, säkert nån som inte har tillstånd heller...
Den du tappade, var det go fight på den
?
Kommentera
-
Riktigt bra med anmälan!Ursprungligen postat av Mugge Visa inläggJapp, det var bra drag i den fisken.
Näten kommer anmälas, då ett av dem låg ca 3 meter ut från en liten badstrand.
Tänker lägga nått tidigt morgonpass nästa helg efter asp, får se hur det går.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
673 svar
50 220 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg