Tjosan!
Jag har köpt mig några method feeders och varit ute och testat å jag är väldigt imponerad men det är några saker jag inte förstår riktigt.
När jag kollar på dom i England så kör dom antingen pellets eller groundbait i sin method feeder antar att pellets räknas som mat i mäsket men grejen är att jag vill ju inte mätta fisken med mäsk utan man brukar ju ha i lite majs eller caster osv för att fisken ska käka på detta å inte mäsket men dom verkar inte köra med sånt i deras blandningar finns det någon anledning?
Blandar ni in caster, majs, hampa när ni kör på method?
Sedan så tänkte jag fråga vid vilka tillfällen ni använder method?
På grunt vatten, djupt? båda?
när föredrar ni att använda vanlig "bur" feeder?
(Använder Drennan Method feeder)
En till fråga, stick mix vad används detta till?
Jag har köpt mig några method feeders och varit ute och testat å jag är väldigt imponerad men det är några saker jag inte förstår riktigt.
När jag kollar på dom i England så kör dom antingen pellets eller groundbait i sin method feeder antar att pellets räknas som mat i mäsket men grejen är att jag vill ju inte mätta fisken med mäsk utan man brukar ju ha i lite majs eller caster osv för att fisken ska käka på detta å inte mäsket men dom verkar inte köra med sånt i deras blandningar finns det någon anledning?
Blandar ni in caster, majs, hampa när ni kör på method?
Sedan så tänkte jag fråga vid vilka tillfällen ni använder method?
På grunt vatten, djupt? båda?
när föredrar ni att använda vanlig "bur" feeder?
(Använder Drennan Method feeder)
En till fråga, stick mix vad används detta till?

Kommentera