Någon mer än jag och Rasmus som har väldiga problem med att få Sutarna att nappa just nu ? Har nog aldrig haft så här många bompass i följd ... annan fisk som Brax, Sarv, Björknor, Mört får vi en del av men Sutarna lyser med sin frånvaro. Vetetusan vad det är frågan om egentligen ... kan det vara leken som spökar fortfarande ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trööööga Sutare
Collapse
X
-
Trööööga Sutare
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/FiskesnackcomTaggar: Ingen
-
Vilken tid har du fiskat? Om jag har förtått det rätt så har ni fiskat bara kvällar?! Eller har jag fel???
Förra året lyckades vi lura några på kvällen i alla fall!
I år när jag har fiskar har jag inte fått en enda sutare före 01:00! Du kanske ska prova med en morgon pass!
Om man fiskar tidigare har man bara fått problem med små firrarna!
-
Vi har kört pass från 18 - 06 dock inga rena dagpass så det bör inte vara tiden på dygnet som spökar.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Hmm, ok! Är det kanske fel på platsen? Ändra på metoden lite kanske! Köra med mindre krokar, tunnare linor, känsligare flöten eller liknande!
Fast ni kanske har testat det mesta! Ren otur kan det ju också vara!
Dessutom har det varit ganska kylig sommar. Det kanske inte ger dem bästa förutsättnigarna till super fiske efter sutare!
Kommentera
-
jag har också haft vissa problem med att få sutarna att nappa, medans de övriga fiskarna vart mycke aktiva specielt sarvarna som är en riktig plåga ibland. jag har miona funderingar om det kan vara lite kyligt just nu jag brukar oftast ha bäst sutar fiske varma sommarkväller lr när det är varmt eller har vart varmt under dagen =) så man får hoppas att det blir lite soligare och varmare snart!
Kommentera
-
Minken, ja det skulle nog behövas men känns som vi testat det mesta. Tom bommat två pass i Långsjön som brukar vara ett säkert kort. Funderade lite på om det kunde vara mäsket som skrämmer iväg fisken men vi har kört enbart med majs också så det lär det inte vara ... platsen vi snackat om finns det folk som bommat 10 pass i fäljd har jag hört. Kanske inte är lika bra längre helt enkelt.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
det är inte omöjligt att det blivit sämre!o mäsket skrämmer inte sutarna!tvärsom..majs kan vara mättande för fisken i för stora mängder samt att dem kan få problem att hitta just det korn som sitter på kroken.UFF
krångla inte till det.
StarBaitsHunters
minken.bloggsida.se/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexDagens pass...4 Foton
-
Kanal: Mete - Allmänt
2026-08-26, 17:28 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexFösta passet för i år...3 Foton
-
Kanal: Mete - Allmänt
2026-08-21, 16:53 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
697 svar
51 904 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av efc__
2026-08-27, 16:03
|
||
|
Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
|
17 svar
1 906 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av JontaK
2025-10-21, 19:26
|
||
|
Startad av Donkeykong, 2026-05-30, 11:52
|
13 svar
550 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
|
||
|
Startad av Najad, 2026-08-24, 17:28
|
2 svar
132 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Najad
2026-08-24, 19:47
|
stället ni fiskar på ska vara himla bra bergman!
Kommentera